بلیت اربعین در فرودگاه مشهد فروخته نمی‌ شود

زائران اربعین پس از تهیه بلیت به فرودگاه مشهد مراجعه کنند چون در این فرودگاه بلیتی فروخته نمی شود.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مدیر روابط عمومی فرودگاه های خراسان رضوی گفت: با توجه به بسته شدن بلیت اربعین در فرودگاه مشهد فروخته نمی‌ شود مرزهای زمینی ایران و عراق، شاهد ازدحام و مراجعه زیاد زائران به فرودگاه مشهد برای تهیه بلیت هستیم.
حسن جعفری افزود: تنها زائرانی از طریق مرز هوایی و فرودگاه‎ها اعزام می شوند که از قبل، بلیت را تهیه کرده باشند و به هیچ وجه در فرودگاه‌ مشهد بلیت فروخته نمی شود.
وی تاکید کرد: زائران اربعین پس از تهیه بلیت به فرودگاه مشهد مراجعه کنند چون در این فرودگاه بلیتی فروخته نمی شود.
جعفری از زائران خواست با توجه به بسته بودن مرز زمینی از مراجعه به فرودگاه مشهد برای تهیه بلیت و ایجاد ازدحام خودداری کنند.
وی گفت: به طور متوسط روزانه بیش از ۱۰ پرواز از فرودگاه مشهد به مقصد نجف و بغداد انجام می شود.
سیل جمعیت زائران پس از ۲ سال محدودیت مراسم از سوی دولت پیش بینی شده بود و به همین دلیل در طرف ایران تا دیروز مشکلی برای عبور زائران وجود نداشت اما از دیروز به دلیل حجم زائران عبور کرده از مرز، خودروهای عمومی و شخصی در طرف عراق ظرفیت مناسبی را برای عبور زائران در اختیار ندارند.
امروز ستاد اربعین با تصمیمی سخت اما با هدف جلوگیری از خسارت جانی به زائران، مرزهای خروجی به سمت عراق را بست تا حجم زائران عبور کرده از مرز کاهش پیدا کند و دوباره روند انتقال زائران از سر گرفته شود.
فرودگاه بین‌ المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می شد .


کد خبرنگار : 100