مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در سربیشه برگزار می شود.

جلسه ستاد اربعین شهرستان بمنظور هماهنگی و برنامه ریزی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضای ستاد در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، نوری در جلسه روز پنچشنبه گفت : یکی از اقدامات فرهنگی و مهمی که طی چند سال گذشته به تأسی از پیاده روی اربعین در حال انجام است و مورد توجه مردم قرار گرفته؛ پیاده روی جاماندگان اربعین است.

وی خاطرنشان کرد : در دوران شیوع کرونا این مراسم با محدودیت هایی همراه بود؛ اما امسال با توجه به کاهش موج جدید کرونا، به یاری خداوند و با همکاری همه نهادها، با شکوه تر از گذشته و با نظم و انضباط بیشتری برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با اشاره به لزوم برگزاری منظم و باشکوه پیاده روی جاماندگان اربعین، گفت: این مراسم در صبح روز اربعین(شنبه ۲۶شهریورماه) از محل میدان بسیج شهر سربیشه آغاز خواهد شد و پس از طی مسیر پیش بینی شده، در مسجد حضرت ابالفضل(ع) با برگزاری مراسم محوری عزاداری، خاتمه می یابد.

وی با بیان اینکه غرفه ها و موکب هایی در طول مسیر راهپیمایی ایجاد خواهد شد؛ تا پذیرای زائران و شهروندان باشند؛ افزود : کسانیکه قصد برپایی موکب و یا توزیع نذورات دارند؛ باید ضمن هماهنگی با اداره اوقاف شهرستان، نسبت به اخذ مجوز بهداشتی اقدام نمایند و هرگونه توزیع نذورات در خارج از چارچوب تعیین شده، ممنوع خواهد بود.

نوری تصریح کرد : محدودیت های ترافیکی برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از بروز حوادث جاده ای، در مسیر پیاده روی روز اربعین در نظر گرفته خواهد شد؛ که از شهروندان عزیز می خواهیم نهایت همکاری لازم را با نیروهای محترم انتظامی و پلیس راه شهرستان داشته باشند.

وی افزود : هماهنگی لازم با تمامی دستگاه‌های امنیتی، خدمات رسانی، ایمنی و امدادی برای برگزاری باشکوه این مراسم انجام‌ شده‌است.

شایان ذکر است در پایان این جلسه با حضور دستگاههای متولی، از مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین، بازدید میدانی بعمل آمد و تصمیات لازم درخصوص ایجاد محدودیت های ترافیکی و انسداد مسیرهای فرعی، جانمایی و تجهیز موکب ها، ایجاد پارکینگ خودروها، آماده سازی محل برگزاری مراسم محوری اتخاذ گردید