اورژانس مشهد به موتورلانس مجهز می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات به موقع و در محل به بیماران احتمالی دهه اخر صفر، چند دستگاه موتورلانس به ناوگان خدمت رسانی اورژانس پیش بیمارستانی افزوده می شود.

 به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان دکتر شاپور بدیعی در نشست خبری دهه آخر ماه صفر با اشاره به اینکه رویکرد اصلی در خدمت رسانی به زائران و عزاداران به خصوص در دهه پایانی صفر ارائه خدمت در محل است، اظهار کرد: به دلیل ازدحام احتمالی در مسیرهای منتهی به حرم، افرادی که دچار عارضه احتمالی می شوند در محل مداوا خواهند شد و اگر نیاز به خدمات بیمارستانی داشته باشند با استفاده از آمبولانس های مستقر به مرکز درمانی اعزام می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در طول سالیان اخیر آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی مشهد فشار زیادی را برای خدمت رسانی به بیماران متحمل شده اند .

بدیعی با بیان اینکه بیش از ۲۸ درصد خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مسافران و زائران ارائه می شود، بیان کرد: بحران کرونا نیز با وجود تعداد زیاد بیماران که نیاز به اعزام به بیمارستان داشتند بار سنگینی را بر ناوگان خدمت رسانی اورژانس پیش بیمارستانی تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه بیماران کد ۲۴۷ و ۷۲۴ نیز که باید در سریعترین زمان، خدمت درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند نیز از اورژانس های فوری خدمات پیش بیمارستانی بودند، ابراز کرد: از همین رو پیگیری های لازم از مقام عالی وزارت انجام شده تا با خرید آمبولانس در شش ماه دوم سال موافقت شود و موتور لانس نیز به ناوگان خدمتی افزوده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بهسازی ناوگان فرسوده اورژانس پیش بیمارستانی از دغدغه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، اذعان کرد: تمام برنامه ریزی های لازم انجام شده تا خدمت رسانی به بیماران احتمالی دهه پایانی صفر در بیمارستانهای نزدیک به حرم رضوی به سرعت و با کیفیت مطلوب انجام شود