ناکامی باج‌گیر فضای مجازی

دادستان بشرویه از دستگیری مجرمی که قصد انتشار تصاویر و هتک حیثیت از یک زن جوان در شبکه‌های اجتماعی را داشت ، خبرداد.ناکامی باج‌گیر فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان  خسروی دادستان شهرستان بشرویه گفت: به دنبال شکایت خانمی مبنی بر اخاذی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس، و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: شاکی پس از حضور در دادسرا بیان داشته از حدود یک سال پیش متهم را با وعده دوستی به تعدادی از تصاویر خصوصی و شخصی او دست پیدا کرده و پس از مدتی برای منتشر نکردن این تصاویر، ابتدا درخواست طلاجات و سپس وجه نقد طلب می‌کند.

خسروی گفت: در ادامه متهم مبالغ بیشتری از شاکی طلب کرده که او را مجبور به مراجعه به دستگاه قضایی می‌شود و موضوع بلافاصله به پلیس فتا ارجاع و در دستور کار قرار می‌گیرد.

دادستان شهرستان بشرویه گفت: در تحقیقات پلیس فتا مشخص شد این شخص با مشاهده تصاویر زن جوان، متوجه وجود طلاجات شده و این موضوع منجر به وسوسه و طرح نقشه اخاذی از شاکی کرده است.

به گفته او پس از استعلامات صورت گرفته و شناسایی متهم در یکی از شهرهای استان خراسان شمالی، دستور جلب او صادر و در روز گذشته با تلاش و جدیت مامورین انتظامی بشرویه وی بازداشت و پس از انجام تحقیقات روانه زندان شد.

خسروی گفت: شهروندان در صورتی که با مواردی همچون موضوع این پرونده مواجه شدند، به‌هیچ وجه به درخواست‌ها و تهدیدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کند، تن نداده و به سرعت موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

او معتقد است: کاربران فضای مجازی باید در نگهداری تصاویر و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب فراهم می‌کند.

انتهای پیام


منبع باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر : 90