اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی در خراسان جنوبی طی دو مرحله انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، علی تهوری، امروز یکشنبه ۱۳ شهریور به خبرنگاران رسانه های گروهی اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و شروع سال تحصیلی جدید و افزایش تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی و هم افزایی دستگاههای مرتبط به منظور بازرسی و نظارت برقیمت، تامین و توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات اولویت دار این ایام «طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی» را جهت جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله اطلاع رسانی تا ۱۵ شهریور ماه و اجرایی تا ۱۰ مهر ماه برگزار می‌شود، افزود: این طرح با محوریت تشدید نظارت و بازرسی و لحاظ کردن اهدافی از جمله نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه ها در اخذ شهریه ها خواهد بود.

تهوری خاطرنشان کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و بموقع به گزارشهای مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت های اجرای این طرح است.

وی اظهار کرد: مرکز پاسخگویی ۱۲۴ در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و با توجه به افزایش جرائم و تخلفات صنفی، از متصدیان واحدهای صنفی انتظار داریم نسبت به درج کامل قیمت‌ها و همچنین نگهداری فاکتورهای خرید در واحد صنفی، جهت ارائه به بازرسان جدیت کامل داشته باشند.