افتتاح و کلنگ زنی ۱۵ پروژه همزمان با اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس

فرماندار فردوس گفت: همزمان با اجلاسیه ملی جهادگران، تعداد ۱۵ پروژه به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی و کشوری در شهرستان فردوس افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

مهدی روشن اظهار داشت: یکی از اقداماتی که برای اجلاسیه جهاد مقدس پیش بینی شده، آغاز عملیات اجرایی پروژه های شاخص شهرستان می‌باشد.
وی از آغاز عملیات اجرایی واحد فرآوری مس با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۸۰ نفر همزمان با اجلاسیه جهاد مقدس خبر داد.
فرماندار فردوس و رئیس اجلاسیه جهاد مقدس، آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیز تا جالیز قنات بلده با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در مرحله اول، آغاز عملیات آماده سازی و ساخت نهضت ملی مسکن در فردوس و اسلامیه، واحد فرآوری فلورین با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان، قرارگاه جهادی با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیون تومان را از جمله پروژه های شاخص اجلاسیه اعلام کرد که در روز شنبه ۱۲ شهریور اجرایی می شود.
روشن افزود: افتتاح کلینیک دندانپزشکی کودکان امام علی ( ع) که مجهزترین کلینک دندانپزشکی استان می باشد نیز از دیگر پروژه های شاخص اجلاسیه است که اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۵ میلیارد تومان می‌باشد.
فرماندار فردوس سایر پروژه های بهداشت و درمان شهرستان را شامل مرکز جامع سلامت خانکوک، مرکز جامع سلامت باغستان و ساختمان اورژانس طاهر آباد، هنرستان بهیاری اسلامیه و آزمایشگاه ویروس شناس شهرستان فردوس را از دیگر موارد افتتاح پروژه های شاخص اجلاسیه عنوان کرد.
فرماندار فردوس تصریح کرد: بهره برداری از ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی روستای سرند و آبدکی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی روکش محور شهر اسلامیه نیز از دیگر پروژه های اجلاسیه است که با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام می شود.
وی، جمع اعتبار این پروژه ها را بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که میتواند نقطه تحولی در شهرستان و سر آغاز توسعه شهرستان باشد.

راه اندازی اتاق معرفی مسجد جامع قدیم و شهر تاریخی تون در محل گنبدخانه شمالی مسجد جامع فردوس

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس با اشاره به برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران و حضور گروه های جهادی در شهرستان اظهار کرد: به منظور معرفی مسجد جامع و شهر تاریخی تون به گردشگران و مهمانان کشوری در محل گنبدخانه شمالی مسجد، اتاق معرفی راه اندازی شد.

کاظم شبنم زاده گفت: در این محل تابلوهایی با محتوای معرفی مسجد جامع و آثار و ابنیه شهر تاریخی تون و همچنین اقدامات مرمتی به نمایش گذاشته شده است.
وی همچنین از همشهریان و عموم مردم خواست برای بازدید از آثار و اتاق معرفی ظرفیت ها و اقدامات انجام شده در شهر تاریخی تون به محل مسجد جامع مراجعه کنند


 اعظم جمالی : خبرنگار بازتاب خراسان