ثبت ۱۰ موقوفه قرآنی در سرایان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان با اشاره به ثبت ۴۲۰ موقوفه در این شهرستان گفت: ۱۰ وقف قرآنی در سرایان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سعید وکیل‌زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرایان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف یکی از ظرفیت‌های فرهنگی است که می‌توان در راستای گسترش و ترویج فرهنگ علوم قرآنی بهره‌برداری کرد.

وی افزود: تعداد۴۲۰ موقوفه در شهرستان به ثبت رسیده که ۱۰ مورد آن با نیات قرآنی می‌باشد.

رئیس اوقاف وامور خیریه سرایان تصریح کرد: با توجه به اهمیت آموزه های قرآنی در سبک زندگی اسلامی لازم است زمینه های آموزش قرآن فراهم شود.

وکیل‌زاده یادآور شد: وقف‌های قرآنی با توجه به نوع نیت آنها، زمینه هزینه کرد برای فعالیت‌های امور قرآنی فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متولی وقف بر حسب نوع نیت واقف اجازه دارد از محل درآمد موقوفات قرآنی در امر ترویج و آموزش قرآن گام بردارد و این موضوع در جامعه اسلامی می‌تواند برکات فراوانی به همراه داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان گفت: برگزاری مسابقات قرآن نیز یکی از فرصت‌های همسو با تروج فرهنگ قرآنی است که همه ساله توسط سازمان اوقاف دنبال می‌شود.

وکیل زاده ادامه داد: در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان‌جنوبی تعدا ۱۲۰ نفر در تمامی رشته‌های مرتبط از شهرستان سرایان شرکت کرده اند.

وی متذکر شد: از میان شرکت کنندگان شهرستانی هشت نفر به مرحله استانی خراسان‌جنوبی راه یافته اند که در روزهای ۱۶ تا ۱۸ شهریورماه جاری با سایر برگزیدگان مرحله استانی در طبس به رقابت می پردازند.

گفتنی است، در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف خراسان‌جنوبی تعداد ۱۲۲ برگزیده مرحله شهرستانی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.