ویژه برنامه‌های سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در حرم مطهر رضوی اعلام شد

در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، ویژه برنامه‌های متعددی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: همزمان با پنجم ماه صفر شهادت مظلومانه حضرت رقیه(س)، ویژه برنامه‌های سوگواری پنج‌شنبه و جمعه 10 و 11 شهریورماه در رواق امام خمینی(ره) برای زائران و مجاوران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این برنامه‌ها که از ساعت 18:45 آغاز خواهد شد حجج الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی، مرتضی امین‌نیا و علیرضا پناهیان به ایراد سخنرانی و مداحان اهل بیت(ع) نیز به روضه‌خوانی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد ادامه داد: برنامه‌های ویژه کودکان نیز در رواق کودک همراه با عزاداری و مسابقات فرهنگی تدارک دیده شده تا کودکان نیز با سیره حضرت رقیه(س) بیشتر آشنا شوند.

وی از برگزاری مراسم عزاداری برای زائران غیرایرانی خبر داد و گفت: مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) در صحن‌ کوثر برای زائران اردو زبان، همچنین صحن غدیر و رواق دارالمرحمه برای زائران عرب زبان برگزار می‌شود.

به گفته شریعتی‌نژاد، قرائت ادعیه و زیارت، مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا(س) و همچنین برپایی نشست‌های علمی حلقه معرفت از دیگر برنامه‌های این مراسم است.