افتتاح دومین خانه مطبوعات و رسانه های کشور در خراسان جنوبی  + فیلم

بهره برداری از فازاول ساختمان خانه مطبوعات و رسانه های استان به مناسبت هفته دولت 


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان جنوبی گفت: مرحله اول خانه مطبوعات و رسانه های استان همزمان با ششمین روز هفته دولت به بهره برداری رسید و خراسان جنوبی از اولین استان های کشور است که صاحب خانه می شود.

وی افزود : در این مرحله فضای اداری خانه مطبوعات در 150 متر زیربنا افتتاح شد و در فاز دوم مهمانسرا و در مرحله سوم مجموعه کنفرانسی پیشرفته ساختمان خانه مطبوعات و رسانه های استان احداث می شود.
«سمانه سالاری» زمان آغاز فاز اول پرژه را در سال 97 بیان و اضافه کرد: در این سال هزار و 340میلیون ریال برای ساختمان هزینه شد .

اما با تحویل ساختمان به مجری جدید و بسیج سازندگی در سال 98 ، هزار و 900 میلیون ریال تخصیص یافت. در سال 99 نیز پروژه خانه مطبوعات و رسانه های استان، 4 هزار میلیون ریال اعتبار مصوب داشت که با تلاش های انجام شده فاز اول پروژه این هفته به بهره برداری رسید.
وی افزود: در فاز بعدی مهمان سرای خانه مطبوعات و رسانه های استان برای اسکان مهمانان شهرستانی احداث می شود همچنین احداث مجموعه کنفرانسی پیشرفته در مرحله بعد در دستور کار است. در فضای اداری موجود امکان برگزاری جلسه های خانه مطبوعات و رسانه های استان همچنین نشست های مطبوعاتی دستگاه ها فراهم شده است.
به گفته وی با تامین و تکمیل زیرساخت های لازم امکان استفاده خبرنگاران از فضای اداری و اینترنت و... فراهم می شود.
سالاری تاکید کرد: خراسان جنوبی دومین استانی در کشور است که صاحب خانه و ساختمان شده است و انشاالله با پیگیری و کمک استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارتخانه فاز بعدی آن نیز اجرا و در اختیار خبرنگاران قرار گیرد تا زمینه فیزیکی خدمت رسانی به  آن ها میسر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در این مراسم اظهار داشت : امیدواریم افتتاح خانه مطبوعات استان که هدیه روز خبرنگار است مایه خیر و برکت باشد و بتوان از ظرفیت رسانه ای استان بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت مردمی  و انقلابی سیزدهم نگاه مثبتی به استان خراسان‌جنوبی آغاز شده است، ادامه داد: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی برکات فراوانی شامل حال این استان در حوزه زیرساخت شد اما زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه خراسان‌جنوبی ضعیف و دارای عقب ماندگی است.

فرخنده بیان کرد: در تمام شهرستان‌ها پروژه‌های نیمه تمام و در دست اجرا وجود دارد که نیازمند تأمین اعتبار ویژه برای تکمیل است و امیدواریم خانه مطبوعات استان خانه تصمیم سازی برای توسعه استان باشد.



کد خبرنگار : 100