افتتاح نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اسلامی ایرانی در بیرجند

نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اسلامی ایرانی روز گذشته با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم با قدردانی از موسسه و تعاونی فعال( بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون خراسان جنوبی) که در عرصه برگزاری نمایشگاه های تخصصی ورود پیدا کرده اند، گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی زیادی در نشست های هم اندیشی برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته اند.
فرخنده با بیان اینکه در نقشه مهندسی فرهنگی کشور 10 فعالیت فرهنگی مورد توجه قرار گرفته، افزود :توجه به هویت اسلامی ایرانی و دینی یکی از این فعالیت هاست.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با فرهنگیان در سالگرد شهادت علامه مطهری اذعان داشت:مقام معظم رهبری در این دیدار یک هشدار جدی به جامعه تعلیم و تربیت کشور در اولویت اول و بعد به تمام فعالان فرهنگی در مرحله دوم دادند.
وی ادامه داد:رهبری فرمودند یک نظر سنجی بکنید ببنید آیا دانش آموز ما شهید کاظمی آشتیانی را می شناسد یا بازیگر غربی رونالدو را.
وی بیان کرد :ایشان به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرده اند و از تعدد و جابجایی زیاد در سیستم مدیریتی این مجموعه گلایه کرده اند که باعث شده این سند اجرایی نشود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به سخنان رهبری در سال نود و پنج در حرم مطهر امام رضا(ع) دردیدار نوروزی با مردم، گفت :ایشان در این دیدار باز هم به هویت ملی اشاره می کنند و ما را متوجه جمله رزم آرا در دوران قبل انقلاب در مجلس ملی کشور می کنند که نخست وزیر کشور هیچ اعتقادی به توانایی جوانان نداشته است.
وی بیان کرد : این نگاه یک مسئول عالی رتبه در راس اجرایی یک مملکت بوده که اعتماد به نفس را در جوانان کشته بودند.
فرخنده با اشاره به بیانات رهبری در مراسم ارتحال امام و تاکید ایشان بر هویت اسلامی ایرانی افزود :دشمن به دنبال هویت زدایی و تقویت روحیه ما نمی توانیم در ملت ایران است و می خواهد به مردم بقبولاند که آنچه می تواند انجام شود متعلق به دیگران است جنس ما از جنس توانستن نیست

وی با اشاره با این تاکیدات رهبری اذعان داشت : ما در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که نقشه مهندسی فرهنگی استان در آن مصوب شد یک قاعده ای طرح کردیم تحت عنوان نفی جلسه برای جلسه چرا که ما در گام دوم انقلاب فرصت برگزاری جلسات متنوع را نداریم.
اجرای اولین مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در دولت سیزدهم
وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان بسمت عملیاتی شدن مصوبات حرکت خواهد کرد، افزود :نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اولین مصوبه جلسه شورای فرهنگ عمومی در دولت سیزدهم است.
وی با اشاره به ظرفیت هایی که در استان خراسان جنوبی وجود دارد، گفت :سطح نمایشگاه امسال در همین حد و حدود است اما ایده ما فراتر از این بود و ما در استان چهره های ایثار و شهادت زیادی داریم که می توانیم به مردم معرفی کنیم و وقتی زیر ساخت ها در استان وجود دارد چرا تولیدات داخل استان نداشته باشیم.
وی ادامه داد:تمام غرفه های نمایشگاه بصورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار گرفته است تا مردم بتوانند با قیمت مناسب تری لوازم التحریر را تهیه کنند .

این نمایشگاه صبح و بعد از ظهر از 6 شهریور شروع و تا پایان روز 11 شهریور در سالن شماره 2 حسینه جماران ادامه دارد.


کد خبرنگار : 100