کسب مقام نخست شهرستان فردوس در تحقق تعهدات اشتغال در سطح استان

فرماندار شهرستان فردوس با بیان اینکه کمیته اشتغال جز مهم ترین کمیته‌های شهرستان محسوب می‌شود، اظهار داشت: برای اخذ تصمیمات مهم و ضروری در حوزه اشتغال حضور مدیران شخصا در جلسه ضروری است.


   اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مهدی روشن، رئیس کمیته اشتغال شهرستان فردوس در هشتمین جلسه کمیته اشتغال این شهرستان گفت: دولت سیزدهم در سه حوزه اشتغال، مسکن و جوانی جمعیت برنامه ویژه دارد و لذا برای تحقق این برنامه ها، اقدامات ویژه ای در سطح شهرستان در دست اقدام است.
وی با اشاره به تحقق ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان در سامانه کشوری رصد گفت: کمیته رصد و سامانه ای که ثبت می‌شود باید با واقعیت هم خوانی داشته و واقعیت ها در خصوص اشتغال محقق شوند.
روشن از اینکه شهرستان توانسته مقام نخست استان را در این حوزه از آن خود کند ابراز خرسندی کرد و افزود: در سطح استان رتبه شهرستان در بحث اشتغال جایگاه خوبی دارد و این مشخص است که مسیر درستی انجام می‌شود.
رئیس کمیته اشتغال شهرستان با اشاره به اجرای طرح فردوس شهر کار در خانه گفت: این طرح به عنوان یک گفتمان در سطح شهرستان از ابتدای سال مطرح و جلسات ویژه جهت اتصال واحدهای تولیدی مشاغل خانگی در شهرستان به بازار و معرفی پشتیبانان خرید برگزار گردیده است.
روشن تصریح کرد: مدل مشاوره ای با حضور کارشناسان در حوزه های مختلف شکل بگیرد تا با راهنمایی درست در جهت تولید و فروش محصولات بتوانیم موثر عمل کنیم.
وی از افتتاح خانه خلاق و مشاوره جهت بازار یابی و فروش مشاغل خانگی در سطح شهرستان  خبر داد.
صولتی؛ دبیر کمیته اشتغال شهرستان نیز گفت: در راستای طرح فردوس شهر کار خانه تاکنون ۳۶ طرح به مبلغ چهار میلیارد و دویست و هفتاد میلیون تومان برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی که حدود ۸۳ درصد تسهیلات تاکنون پرداخت گردیده است و سه میلیارد و پانصد میلیون تومان طرح دیگر در این جلسه تصویب می شود.
در این جلسه زمانی؛ نماینده بنیاد برکت استان گفت: در اعتبارات شناور استان در حوزه بنیاد برکت ۸ میلیارد تومان تسهیلات از شهرستان فردوس طرح معرفی که ۳۰ درصد تسهیلات جذب شده است.