بهره مندی ۱۱۳ روستا از طرح نهضت آسفالت معابر در خراسان جنوبی

۱۱۳ روستا در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی در هفته دولت در غالب اجرای طرح نهضت معابر روستایی از سوی بنیاد مسکن وانقلاب اسلامی آسفالت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال ۹۰ میلیاردبهره مندی ۱۱۳ روستا از طرح نهضت آسفالت معابردرخراسان جنوبی تومان اعتبار از محل اعتبارات قیر رایگان به خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرد که با همین اعتبارات و کمک و مشارکت نهادهای محلی مانند بخشداری ها و دهیاری ها توانستیم آسفالت 113 روستا را به مرحله بهره برداری برسانیم .

تنها افزود: در غالب طرح نهضت معابر روستایی خراسان جنوبی قرار است ۲۳۹ روستا آسفالت شود که ۱۱۳ روستا در هفته دولت به بهرداری می‌رسد.

تنها افزود: برای 113 طرح در هفته دولت ۳۳۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت ریزی معابر با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی همچنین واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به مساحت میانگین هر قطعه 200 متر مربع و اعطای هزار جلد سند مالکیت در روستا ها وشهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و بازنگری ۹۰ طرح هادی روستایی با اعتبار 13 میلیارد و 500 میلیون تومان را از جمله برنامه‌های هفته دولت عنوان کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در مورد طرح نهضت ملی مسکن که در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است گفت : 32 هزار 718 مورد طرح نهضت ملی مسکن در استان است که ۱۶ هزار و ۱۶۹ مورد تایید نهایی شده و تاکنون ۷ هزار و ۳۶۷ نفر از متقاضیان افتتاح حساب داشته اند.

تنها همچنین در مورد اجرای طرح هادی در روستا‌های مختلف استان طی یکسال گذشته گفت: این طرح در ۱۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار اجرایی شده که از این تعداد 111 روستا نیمه تمام است.

وی افزود : مجموع اعتبارات ملی واستانی طرح هادی برای 141 روستا 56 میلیارد و 380 میلیون تومان است


کد خبرنگار : 100