آغاز برداشت بادام دیمی در شهرستان سربیشه

۴۵۰ باغدار سربیشه‌ای به برداشت محصول بادام دیم دست کاشت مشغول هستند که از هر هکتاردرخت بادام، ۳۵ میلیون تومان عایدشان می‌شود.

 آغاز برداشت بادام دیمی در شهرستان سربیشه به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، کشاورزان سربیشه‌ای از درختانی محصول برداشت می‌کنند که هیچ آبی غیر از آب باران به آن نخورده و با تغذیه از طبیعت به باردهی رسیده است. پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور، ۱۰۰ تن بادام دیم در این شهرستان برداشت شود.

یکی از کشاورزان سربیشه‌ای گفت : در سال ۱۳۷۵ درختان بادام دیم را در اراضی شیب دار و در دامنه کوه کشت کرده‌ایم، تا خود به خود و از طریق باران آبیاری شوند.

وی افزود: کشت این درختان از بالای دامنه کوه تا پایین آن و به صورت شیب دار انجام شده است که ثمراتی نیز برای منابع طبیعی و مراتع دارد.

یکی دیگر از کشاورزان سربیشه‌ای بیان کرد: چون این بادام‌ها از هیچ کود و سمی استفاده نمی‌کنند و به صورت طبیعی به عمل می‌آیند، طعم بهتر و خاصیت بیشتری دارند.

وی گفت: از هر درخت بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم بادام برداشت می‌شود و ۲۵ هکتار درخت به صورت دیم کشت شده که هر ساله محصول آن برداشت می‌شود.

امیرآبادی زاده رئیس مرکز جهاد کشاورزی مود گفت: یکی از مزایای کشت درخت بادام در اراضی شیب دار، جلوگیری از خسارت زدن رواناب‌ها است.

وی افزود: علاوه بر این، درختان بادام نیز از همین رواناب‌ها تغذیه می‌کنند و با این کار سود دوچندان از درختان برده می‌شود.

زرگری مدیر جهاد کشاورزی سربیشه نیز در این باره گفت: ۴۵۰ باغدار در زمینه کشت بادام فعال هستند که فرصت اشتغال فصلی تا دو برابر این عدد را ایجاد کرده‌اند.

به گفته وی، هر هکتار باغ بادام دیم، ۳۵ میلیون تومان درآمد را عاید کشاورزان می‌کند.


مرتضی میرزا جانی : خبرنگار خبرگزاری بازتاب خراسان