تفاهم‌نامه تامین برق صنایع و معادن شهرستان نهبندان امضا شد

تفاهم‌نامه ایجاد پست ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال برای تامین برق بخش عمومی و صنایع و معادن شهرستان نهبندان به عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی استان خراسان جنوبی امضا شد.
 تفاهم‌نامه تامین برق صنایع و معادن شهرستان نهبندان امضا شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، این تفاهم‌نامه چهارجانبه در تهران بین استاندار خراسان جنوبی، رئیس هیات عامل شرکت توانیر، رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه، عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال شهرستان نهبندان همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در هفتم شهریور آغاز می‌شود.

با اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال شهرستان نهبندان، اساسی‌ترین نیاز زیرساختی استان خراسان جنوبی برای کمک به توسعه صنایع و معادن و ایجاد ارزش افزوده در ذخایر معدنی خراسان جنوبی برطرف می‌شود.

امضای این تفاهم‌نامه در یک سالگی دولت سیزدهم، گام بلندی در زمینه محرومیت‌زدایی و توسعه منطقه است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در نشست امضای این تفاهم‌نامه حضور داشتند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند از شهرستان‌های معدنی شرق کشور است.


کد خبرنگار : 100