همایش تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه در شهرستان فردوس

مدیرکل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در در همایش تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه شهرستان فردوس از تدوین سند تحول فرهنگ و ارشاد استان خبر داد و یادآور شد: یکی از موضوعات مورد توجه در سند تحول، توجه ویژه به جایگاه فرهنگ عمومی است.

همایش تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه شهرستان فردوس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، فرماندار در همایش تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه در شهرستان فردوس اظهار داشت: نگاه مان را باید نسبت به حوزه اطلاع رسانی و‌ خبر عوض کنیم، نوع پرداختن به اخبار بیشتر خود جلسه است و تحلیلی در کار نیست و اگر می خواهیم کار جهادی انجام دهیم باید تحلیل صورت بگیرد.
مهندس روشن گفت: امیدآفرینی، نیاز امروز جامعه است و نگاه خبرنگار باید امیدآفرین باشد و اگر می خواهیم ‌کار جهادی انجام دهیم باید نگاه مان نسبت به وقایع، امیدآفرین باشد.

همایش تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه در شهرستان فردوس
امام‌ جمعه فردوس نیز گفت: خبر و خبررسانی در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در قرآن سوره ای بنام نبأ و همچنین روایات و‌ احادیثی نیز در این مورد داریم.
حجت الاسلام شاکری افزود: رسانه گاهی باعث ایجاد موج و ‌گاهی باعث هدایت افکار عمومی هستند، و نقش خبرنگاری وقتی پیدا می شود که خبرنگاران و فعالان خبری بتوانند یک‌ مستکبر را سر جایش بنشانند و خیلی مفتضحانه از منطقه خارج شود و یا اینکه کاری کنند که او ‌باورش شود که کدخدای ده است، بنابراین خبرنگاران نقش بسزایی در هدایت افکار عمومی جامعه دارند.


 مدیرکل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت : مبنای حرکت شورای فرهنگ‌ عمومی، حرکت بر مبنای نقشه مهندسی فرهنگی خواهد بود.

فرخنده افزود تصریح کرد: در همایش ۱۳ شهریورماه فردوس که یک همایش فرهنگی جهادی است، حتما به اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی فرهنگی توجه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اصحاب رسانه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تکلیف مضاعفی دارند و باید به سراغ مسئولان بروند و از فعالیت هایشان در حوزه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سوال کنند.


اعظم جمالی : خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان