تحقق 100 درصدی اشتغال تعهد شده میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان

 تنوع صنایع دستی نشان دهنده ذوق، تفکر و خلاقیت یک ملت است، و بسته به موقعیت جغرافیایی هر منطقه متفاوت است؛ صنایع دستی تاثیر زیادی بر اقتصاد، اشتغال، صادرات، گردشگری و فرهنگ هر کشور دارد،
تحقق 100 درصدی اشتغال تعهد شده میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمد عرب مسئول میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی از تحقق بیش از 100 درصدی اشتغال تعهد شده میراث فرهنگی در سال 1401 خبر داد و گفت : در سالی که توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است ، اشتغال تعهد شده در 4 ماهه اول سال با تلاش همکاران اداره شهرستان و کارشناسان اداره کل ، محقق گردیده است.

عرب افزود: میزان تعهد شده اشتغال 40 نفر برای سال 1401 بوده که خوشبختانه با منابعی که تزریق شده در همین ابتدای سال محقق گردیده و قطعاً تا پایان سال و با توجه به طرح های ارائه شده و متقاضیان جدید ، حداقل به 2 برابر این میزان افزایش خواهد یافت.

به گفته وی : در مجموع برای 54 طرح در رشته های تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، حوله بافی ، چادر شب بافی ، گلیم بافی ، سرمه دوزی ، سفالگری ، خراطی و ... مبلغ 28400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

عرب همچنین افزود : تعداد 2 طرح های بوم گردی حوزه گردشگری نیز به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده اند و بزودی پرداخت تسهیلات انجام خواهد شد و 7 طرح بوم گردی یا مجتمع گردشگری دیگر در نقاط مختلف شهرستان منتظر دریافت تسهیلات برای شروع عملیات اجرایی و یا توسعه و تجهیز واحدهای خود هستند که امیدورایم با مساعدت اداره کل استان هرچه سریعتر تسهیلات به این طرح نیز پرداخت و در سال جاری حداقل 4 بوم گردی جدید نیز به بهره برداری برسد و علاوه بر ایجاد امکانات اقامتی و پذیرایی زمینه اشتغال تعدای از علاقمندان را در شهرستان فراهم نماید.


کد خبرنگار : 100