وجود ۵۷۰ وقف محرم و صفر در بیرجند و درمیان

کمک اداره اوقاف وامور خیریه بیرجند به هیات های مذهبی در ایام محرم
وجود ۵۷۰ وقف محرم و صفر در بیرجند و درمیان
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، حجت الاسلام دادخدا خدایی صبح امروز به خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان اظهار داشت : در حال حاضر تعداد ۵۷۰ فقره وقف مربوط به محرم و صفر در شهرهای درمیان و بیرجند وجود دارد.


وی با اشاره برنامه محوری ایام محرم در بیرجند تصریح کرد: برنامه سخنرانی، زیارت عاشورا و روضه خوانی هر روز صبح تا پایان ماه صفر بر اساس اجرای نیات محرم در موقوفه حسینیه امام رضا(ع) برگزار می شود و از محل موقوفات نیز به مردم اطعام داده خواهد شد.


رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند و درمیان ادامه داد: همچنین به مناسبت ایام ۸، ۹ و ۱۰ ماه محرم نیز برنامه های ویژه با حضور هئیات مذهبی در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند برگزار می شود و از محل موقوفه امیر اسماعیل و محمد ابراهیم شوکت الملک اطعام داده می شود.


خدایی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر ایام محرم و صفر شهرستان بیرجند نیز در آستان امامزادگان باقریه(ع) هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنران و مداح محوری برگزار می شود.


وی گفت: ویژه برنامه های احلی من العسل، رهروان زینبی، شیرخوارگان حسینی و نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می شود.
 رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند و درمیان افزود: به ۲۰ هیات مذهبی که در بقاع متبرکه مشغول به فعالیت هستند کمک نقدی شده و هیات هایی که در حسینیه امام رضا(ع) حضور پیدا کنند نیز به آنها کمک های نقدی خواهد شد.