بازدید معاون اداره کل میراث فرهنگی استان از بناهای تاریخی سرایان

شریعتی منش معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی از بناهای تاریخی شهر سرایان بازدید نمود.

بازدید معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان از بناهای تاریخی  سرایان

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمد عرب مسئول میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان ضمن بیان این مطلب افزود : محدوده تاریخی سرایان شهر آب انبارهای تاریخی و کهن با 14 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی حدود 15 هکتار مساحت دارد و دارای حریم مصوب می باشد.


بازدید از روند احداث بازارچه صنایع دستی شهر سرایان در ضلع شمالی کاروانسرا ، بازدید از از مجموعه کاروانسرا ، بازار ، حمام و آب انیار و سرکشی از کارگاههای مرمت کاروانسرا ، بازار میثم و خانه یزدانی از برنامه های معاون میراث فرهنگی بود و عرب ضمن معرفی کامل اآثار گزارشی از اقدامات مرمتی صورت گرفته و برنامه های مرمتی و اعتبارات مورد نیاز و اولویت های مرمتی ارائه داد.


شریعتی منش اقدامات مرمتی صورت گرفته در محدوده تاریخی شهر سرایان را بسیار موثر خواند و قرارگیری کاروانسرا در فهرست نهایی ثبت جهانی را نتیجه تلاش ها و اقدامات مرمتی خواند.


بازدید از کارگاههای آهنگری و زنگوله سازی و گفتگو با صنعتگران از دیگر برنامه ها بود و عرب اولویت مرمت در سطح شهرستان و شهر سرایان را مرمت آب انبارهای تاریخی و خانه های تاریخی برشمرد که شریعتی منش قول مساعد برای پیگیری اختصاص اعتبار داد.


در ادامه معاون میراث فرهنگی از ساختمان جدید میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در سایت اداری نیز بازدید نمود.