شکارچی متخلف در خدمت مددجویان کمیته امداد قرار گرفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف گفت: شکارچی متخلف در خدمت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفت.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سعید شفیعیان اظهار داشت : از صدور رای علیه متخلفانی که اقدام به شکار و صید پرندگان وحشی از نوع باقرقره شکم سیاه کرده بودند، در دادگاه کیفری شهر خواف خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در آبان‌ سال‌ جاری با گزارش علاقه‌مندان محیط زیست و حیات وحش سه شکارچی که اقدام به شکار پرندگان وحشی از نوع باقرقره شکم سیاه کرده بودند، توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست شهرستان خواف دستگیر و ضمن توقیف اسلحه و وسایل آن‌ها به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف عنوان کرد: با حکم قاضی رحیمی با توجه به جوان بودن متهمان و اظهارات صادقانه توام با ندامت آن‌ها حکم ۹۱ روز حبس متخلفان تعلیق و در مورد متهم اصلی رای به ۲۷۰ ساعت خدمت عمومی رایگان در راستای تخصص و شغل فنی وی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) صادر شد.

شفیعیان گفت: دیگر متهم این پرونده که اقدام به ترغیب و تحریک متهم اصلی و همراهی با شکار کرده بود، به پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی افزود: در خصوص متهم سوم به لحاظ عدم وجود عنصر مادی (رفتارهایی که بر اساس قانون جرم‌انگاری شده و باید در عالم واقع توسط مرتکب شکل ارتکاب یافته باشد) رای بر تبرئه صادر شده است.

 شفیعیان گفت: در ماه قبل ۱۲ متخلف شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان دستگیر شده‌اند که ضمن واریز کلیه مبالغ ضرر و زیان وارد شده، به مرجع قضایی معرفی شدند.