دختران و پسران از ۱۸ سال بیکار از مزایای بیمه مشاغل بهره‌مند می‌شوند

 مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع بیمه شدگان فاقد کمک دولت در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشت گفت: دختران و پسران بین ۱۸ تا ۵۰ سال بیکار با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه مشاغل بهره‌مند می‌شوند.

دختران و پسران ۱۸ تا ۵۰ سال بیکار از مزایای بیمه مشاغل بهره‌مند می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان  ، سیدحسین فراتی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سطح استان 189 نفر پرسنل بیمه‌ای در شعب بیمه تامین اجتماعی در حال ارائه خدمت هستند.

وی با بیان اینکه در سطح استان 126 هزار بیمه شده اصلی داریم، افزود: در مجموع جمعیت حدود 397 هزار نفر را زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی داریم که 48 درصد از جامعه هدف را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی به پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در خردادماه 37 میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم که نسبت به سال قبل که 7 میلیارد تومان بوده، رقم قابل توجهی است.

فراتی گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی بین‌المللی با هویت اجتماعی و اقتصادی در فعالیت است که هدف آن توسعه پوشش بیمه‌ها و برقراری عدالت اجتماعی برای نسل‌های آینده است.


وی با بیان اینکه این سازمان نقش اساسی را در پشتیبانی و حمایت از نیروی کار در سطح کشور دارد گفت: امسال سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در 9 بند توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد که رسالت ما در حوزه ساختار تامین اجتماعی را سنگین‌تر کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمات تامین اجتماعی در دو حوزه کوتاه مدت و بلندمدت تعریف می‌شود افزود: در بحث امنیت شغلی و بحث درمان و سلامت فعالیت داریم.

فراتی بیان کرد: ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی در این استان 5.4 درصد است یعنی به ازای هر پنج نفر پرداختی یک نفر از تامین اجتماعی مستمر بگیر داریم.

وی با اشاره به اینکه به منظور گسترش پوشش بیمه تامین اجتماعی از اجرای طرح بیمه فراگیر تامین اجتماعی برای خانواده‌ها خبر داد و گفت: در این طرح، دختران و پسران بین 18 تا 50 سال بیکار با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه مشاغل بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در مجموع بیمه شدگان فاقد کمک دولت در خردادماه امسال به نسبت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

فراتی ادامه داد: 24 میلیارد تومان در قالب کمک‌های کوتاه مدت (غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه سفر ) پرداخت شده که 23 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است و 403 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج و بالغ بر چهار میلیارد تومان کمک هزینه بارداری پرداخت شده است.