آبگرم لوت خوسف پس از مرمت بازگشایی خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلی موقت آبگرم معدنی لوت برای مرمت و بازسازی ساختمان آب‌درمانی گفت: اقدامات برای راه‌اندازی مجدد در این مجتمع به دو صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شده است. 
آبگرم لوت خوسف پس از مرمت بازگشایی خواهد شدبه گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، هادی شاهوردی در نشست بررسی مشکلات مجتمع آب‌درمانی آبگرم لوت که با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی در فرمانداری خوسف برگزار شد، با اشاره به اقدامات این اداره‌ کل و تلاش‌های سرمایه‌گذار درخصوص راه‌اندازی مجتمع آب‌درمانی در سال‌های گذشته اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در این مجتمع آب‌درمانی انجام شده اما برای تکمیل طرح باید از اعتبارات ملی و استانی کمک گرفته شود.

وی گفت: تا زمان تعیین تکلیف ساختمان فعلی، در برنامه کوتاه‌مدت با لوله‌کشی به فضای اقامتی و سوئیت‌ها می‌توان از بخش آب‌درمانی استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: در فاز بعدی سازه و مرمت فعلی زیر نظر سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استحکام‌سازی می‌شود و در فاز سوم یک ساختمان جدید احداث و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

شاهوردی به مشکلات جاده و مخابرات آبگرم معدنی لوت اشاره کرد و افزود: با رایزنی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و موافقت راه و شهرسازی مقرر شد ۱۰ کیلومتر از جاده آبگرم آسفالت شود تا مسافران و گردشگران مجبور به دور زدن کوه و عبور از داخل رودخانه نباشند.

محمدعلی ایمانی، سرپرست فرمانداری خوسف هم با تاکید بر تعامل شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و راه و شهرسازی برای رفع مشکلات این مجتمع گفت: باید با رعایت مسائل بهداشتی و محیطی، افزایش ضریب امنیت و ایمنی، تامین زیرساخت‌ها و آنتن‌دهی تلفن همراه به سمت کیفی‌سازی فعالیت‌ها در این نقطه گردشگری سلامت، قدم برداریم.

ایمانی با اشاره به ظرفیت‌های خاص و گستردگی توانمندی‌های شهرستان خوسف در بخش‌های گردشگری، میراث‌ فرهنگی و صنایع‌ دستی افزود: باید مسوولان استانی به این شهرستان نگاه ویژه داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اتمام طرح آسفالت مسیر خوسف به مهاباد یزد نه‌ تنها شاهد رونق گردشگری سلامت در آبگرم معدنی لوت باشیم بلکه ایجاد این مسیر ترانزیتی یک جهش اقتصادی برای منطقه به ارمغان بیاورد.

مجتمع آبگرم لوت در فاصله ۷۵ کیلومتری خوسف مرکز این شهرستان واقع شده و برای بهره‌برداری کامل از این مجموعه نیاز به اقدامات عمرانی است.

همچنین تکمیل جاده خوسف به نایبند از طریق آبگرم لوت، فاصله تا مرکز استان را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند.


کد خبرنگار : 100