دولت ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ضمانت یکی از مشکلات بانوان سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات است که براساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، دولت از این پس ضمانت آنها را به عهده می‌گیرد.
دولت ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، انسیه خزعلی روز دوشنبه در نشست با اقشار بانوان خراسان جنوبی اظهار داشت: علیرغم قوانین متعدد در حوزه زنان، اما گاهی در زمان اجرا با مشکل مواجه می‌شویم و اهمال قانون در این حوزه دیده می‌شود.


وی ادامه داد: نواقصی که در قانون و دستورالعمل‌ها وجود دارد باید به‌صورت جزئی احصا شود تا در حوزه سیاستگذاری بتوانیم اصلاح این قوانین را دنبال کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تصویب دو قانون جدید در ستاد ملی زن و خانواده عنوان کرد: ارتقای ساختار اداری زنان در ۶ بند تصویب شد و بانوان در مسئولیت‌ها و پست‌هایی معادل معاون وزیر و مدیرکل ایفای نقش می‌کنند.

وی گفت: بر همین اساس زنان در سیاستگذاری‌ها و شورا‌های کلان شرکت داده می‌شوند لذا در بسیاری از دستورالعمل‌ها بانوان درخصوص خانواده و جمعیت باید نظر بدهند و نظر آن‌ها اجرایی می‌شود.

خزعلی اظهار داشت: یکی دیگر از قوانینی که مصوبه ستاد ملی زن و خانواده بوده حل مشکل ضمانت بانوان سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات است لذا از این پس دولت ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی توسط بانوان افزود: در همین راستا بازارچه‌های دائمی برای زنان کارآفرین و به طور خاص سرپرست خانوار در استان‌ها ایجاد می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به توانمندی بانوان کارآفرین خراسان جنوبی گفت: برخی از این بانوان بعد سن بازنشستگی کارآفرین شده‌اند که باید به عنوان الگو معرفی شوند.

وی بر ضرورت رفع موانع قانون صادرات و تسهیل آن تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم به‌طور ویژه روی صادرات محصولات تولیدی توسط بانوان کارآفرین تمرکز کنیم.

خزعلی از همراهی استاندار خراسان جنوبی نیز تشکر کرد و افزود: این باور و اعتقاد به توانمندی زنان در همراهی دو روز اخیر کاملا مشهود بوده است.

وی آسیب‌شناسی مشاغل شکست خورده یا فراموش شده را لازم دانست و گفت: احیای این مشاغل در دستور کار دولت است و به‌جد و به‌ویژه در روستا‌ها دنبال می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رفع مشکلات روستا‌ها و عشایر از اولویت‌های دولت است افزود: در صورتی که مهاجرت معکوس به روستا‌ها صورت بگیرد، بسیاری از مشکلاتی که شهر‌ها درگیر آن هستند رفع خواهد شد.

وی از اقدامات انجام شده برای تسهیل ازدواج دهه شصتی‌ها نیز خبر داد و گفت: این موضوع به‌خصوص در روستا‌ها به‌طور جدی برای سال جاری دنبال می‌شود تا بتوانیم با ارایه و توسعه خدمات از تجرد ماندن دختران و پسران دهه شصتی جلوگیری کنیم.

خزعلی یادآور شد: جوانان دهه شصتی در مرز تجرد هستند که باید تسهیلات لازم در راستای ازدواج آن‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: حق عائله‌مندی به زنان و حق فرزند برای کسانی که سرپرست خانوار هستند تعلق می‌گیرد و اگر کارفرمایی این موضوع را رعایت نکند، باید گزارش داد تا سریع رفع شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه تبعیض در حقوق نداریم گفت: استفاده نکردن از مزایای شغلی در حوزه کارگری از موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاغل ناسازگار با شرایط مادری نباید به زنان سپرده شود افزود: در مواردی دیده شده که برخی مشاغل را فقط به زنان می‌دهند و اگرچه آن شغل شریف است، اما با شرایط فیزیکی زنان سازگار نیست لذا دنبال این هستیم همه شئونات زنان در مشاغل رعایت شود.

خزعلی با بیان اینکه تاکید رئیس جمهور بر این است شب‌کاری به زنانی که فرزند خردسال دارند، داده نشود گفت: علاوه بر اینکه به دنبال رفاهیات زنان در مشاغل هستیم، اما باید نظام واره شغلی را برای زنان با توجه به مسئولیت‌هایی که دارند، شکل دهیم.

وی با یادآوری تلاش زنان غسال به‌خصوص در دوران کرونا افزود: از کادر درمان و پزشکانی که در سال‌های سخت گذشته همراهی و همکاری کردند و باعث حیات و امید در جامعه شدند باید قدردانی کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم الگوگیری از صبر و استقامت هاجر و حضرت ابراهیم (ع) گفت: امامین انقلاب توجه ویژه‌ای به جایگاه و تکریم زن دارند و در بحث عدالت نیز باید توانمندی‌های زنان دیده شود تا بتوانیم منویات این بزرگواران را آنطور که شایسته است، اجرایی کنیم.

وی با اشاره به دیدار‌ها و بازدید‌هایی که در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی داشته است بیان کرد: این سفر فرصتی برای شناخت استعدادها، توانمندی‌ها و ارایه پیشنهادات بوده و امید است از منظر آن آینده بهتری برای زنان استان و سراسر کشور رقم بخورد.

خزعلی با بیان اینکه روز گذشته با ارسال یک پیامک موافقت تامین دستگاه سونوگرافی برای استان خراسان جنوبی اخذ شد گفت: امیدواریم با ارسال این دستگاه تجهیزات و امکانات خراسان جنوبی کامل شود تا استان قطب مراجعه بیماران از کشور‌های همسایه باشد و در گردشگری سلامت بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به هویت‌یابی زنان در حرکت مسجد گوهرشاد افزود: حجاب مساله عمومی و نه دولتی و حکومتی بوده لذا در هجمه جهانی و حمله‌ای که برای مورد تهاجم قرار دادن هویت ایرانی اسلامی شده، باید تلاش کنیم جوانان با غرور و عزت در مقابل این تهاجم‌ها بایستند و حرکت تبیینی به سمت خودسازی و فرهنگ درونی ایجاد شود تا بتوانیم فرهنگ و سنگر انقلاب اسلامی را حمایت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با اقشار بانوان در محل استانداری دیدار کرد.

انسیه خزعلی دیروز هم پای صحبت جمعی از بانوان نخبه و کارآفرین خراسان جنوبی نشست و نمایشگاه ایده، خانه و فن‌بازار با حضور وی و جمعی از مسوولان در بیرجند گشایش یافت.

دیدار با جانباز ۷۰ درصد، استاندار و نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین نشست با جمعی از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های روز گذشته معاون رئیس جمهور بود.

وی امروز در ادامه سفر دو روزه به خراسان جنوبی از چند مرکز تولیدی، اجتماعی و آموزشی نیز بازدید می‌کند