راه‌اندازی یازدهمین سایت رادیویی هلال احمر خراسان جنوبی در منطقه شاسکوه نهبندان

یازدهمین سایت رادیویی هلال احمر خراسان جنوبی در منطقه شاسکوه راه‌اندازی و سایت رادیویی الوند شهرستان نهبندان نوسازی شد. 

یازدهمین سایت رادیویی هلال احمر خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی در بازدید از عملیات انتقال تجهیزات به سایت رادیویی الوند شهرستان نهبندان گفت: سایت‌های رادیویی هلال احمر به منظور بهینه‌سازی و توسعه ارتباطات رادیویی در راستای تقویت هماهنگی بین تیم‌های عملیاتی و مراکز کنترل و هماهنگی برای تسریع در امدادرسانی راه‌اندازی می‌شوند. 

وی با اشاره به نوسازی سایت رادیویی نهبندان و راه‌اندازی سایت شاسکوه زیرکوه افزود: اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه و تقویت شبکه ارتباطات رادیویی و مدیریت سوانح ضرورتی انکارناپذیر است گفت: عملیات انتقال تجهیزات و مصالح مورد نیاز این سایت‌ها به وزن ۲۰ تن و با ۱۶ سورتی پرواز بالگرد به ارتفاعات مذکور انجام شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ سایت رادیویی (ایستگاه تکرار کننده) زیرساخت ارتباطات نیروهای امدادی هلال احمر را فراهم کرده است و با احداث و نوسازی سایت‌ها در شهرستان‌های مرزی نهبندان و زیرکوه پوشش رادیویی استان به سطح قابل قبولی ارتقا خواهد یافت.

رضایی گفت: متخصصان و کارشناسان هلال احمر در مرکز مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات، ۲۴ ساعت تمامی حوادث و سوانح در سطح استان و کشور را رصد کرده و اطلاعات را به مجموعه هلال احمر و نهادهای ذیربط انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ افزود: ندای امداد در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.


کد خبنگار : 100