کتب درسی  4 شهرستان مرزی خراسان جنوبی رایگان شد

با توجه به پیگیری ها و رایزنی های به عمل آمده کتب درسی بیش از 41 هزار و صد دانش آموز دختروپسر دوره های مختلف تحصیلی در شهرستان های درمیان، سربیشه، زیرکوه و نهبندان رایگان شد.

کتب درسی 4شهرستان مرزی خراسان جنوبی رایگان شد
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، صبح امروز در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، تصریح کرد :دانش آموزان این4  شهرستان باید در سامانه کتب درسی ثبت سفارش کرده و پس از تخصیص اعتبارات، وجوه پرداختی دانش آموزان به ایشان عودت داده می شود.
وی، تحکیم روابط انسانی، تکریم افراد، تعظیم شعائر اسلامی و الهی و احترام متقابل را 4 اصل مهم در مدیریت دانست و عنوان کرد: چالش های ایجاد شده در فرایند تعلیم و تربیت، بر اثر شیوع بیماری کرونا ثابت کرد که نقش بی بدیل معلم و ارتباط چهره به چهره وی با دانش آموزان در کلاس های درس حضوری هیچ جاگزینی ندارد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر تقدم داشتن مسائل تربیتی و پرورشی با موضوعات آموزشی، تأکید کرد و افزود: توسعه جامعه در تمامی ابعاد و گسترش عدالت آموزشی و اجتماعی مستلزم اولویت بخشی به فرایند تعلیم و تربیت در تمامی لایه ها و سطوح اجتماعی است.
د سید علیرضا موسوی نژاد ،در ادامه ابراز داشت: تدوین صحیح برنامه ها به گونه ای که زمینه ساز تسریع و تحقق تربیت نوین اسلامی در قاموس سند تحول بینادین و در راستای تمدن سازی شود، از جلوه های موفقیت در فرایند تعلیم وتربیت به شمار می رود.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به ویژه استفاده از ماسک در محیط کلاس درس و اماکن مسقف، بیان کرد: عادی انگاری و کم توجهی به مسائل بهداشتی، زمینه گسترش و شیوع مجدد بیماری کرونا را فراهم می نماید.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که اساس مدیریت در نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید مبتنی بر سیره عملی مدیریت نبوی و علوی باشد، خاطر نشان کرد: لازمه پویایی آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزانی نقّاد، مطالبه گر انقلابی، ولایتمدار، متعهد، مومن، مسئولیت پذیر، پژوهشگر و مشارکت جوی مبتنی بر شرع مقدس است.
به گفته موسوی نژاد مشارکت خانواده ها و انجمن های اولیا و مربیان مدارس،در فرایند تعلیم و تربیت؛می تواند بسیاری از نیازهای آموزش و پرورش در بهارستان علم و ادب را مرتفع نماید