وقفی برای خانه دار شدن زوج‌های جوان بیرجندی

یکی از موقوفات شاخص اوقاف بیرجند موقوفه امیراسماعیل و محمد ابراهیم است که نیت خود را در قالب ۹ باب آپارتمان برای زوج‌های جوان تعبیه کردند.

 وقفی برای خانه دار شدن زوج‌های جوان بیرجندی

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند گفت: این خانه‌ها ویژه زوج‌های جوان شهرستان بین متقاضیان به صورت قرعه کشی به مدت دو سال واگذار می‌شود و افراد با پرداخت اجاره یک سوم قیمت کارشناسی می‌توانند در این خانه‌ها باشند.

حجت الاسلام خدایی  افزود : متقاضیان برای ثبت نام در این طرح می‌توانند به اداره اوقاف شهرستان در خیابان مطهری ۱۰ مراجعه کنند و با ارائه مدارک ازدواج و درخواست کتبی در لیست قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه  مسکن یکی از دغدغه‌های مهم جوانان برای آغاز زندگی مشترک است گفت : نیات واقفین با توجه به نیاز‌های روز جامعه انجام شود.

رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند افزود: نیت این خیران در وقف خانه از نیات جدیدی است که اگر در جامعه فرهنگ سازی شود هم توشه‌ای برای آخرت بوده و هم مشکل جوانان را حل می‌کند.

حجت الاسلام خدایی با اشاره به اینکه وقف در استان قدمت ۸۰۰ ساله دارد که عمده آن با نیات مذهبی هستند گفت : خیران با وقف خانه می‌توانند سهم شیرینی در آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان فاقد مسکن خراسان جنوبی داشته باشند.


کد خبرنگار : 100