۶۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان خوسف نیاز به بهسازی دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: حدود ۶۰ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان خوسف نیاز به مرمت و بهسازی دارد که در دستور کار است.
۶۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان خوسف نیاز به بهسازی دارد
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، اسدالله جلال‌زاده روز پنجشنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از برخی محورهای روستایی شهرستان خوسف افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای عملیات بهسازی و مرمت راه‌های روستایی این شهرستان ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: دوراهی خوسف تا معدن قلعه‌زری و بصیران ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که مسیر دسترسی ۵۰ روستای شهرستان‌های نهبندان و خوسف را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: ترانزیت سنگ نهبندان به اصفهان و ماشین‌آلات سنگین ویژه معدن طلای خوسف از این مسیر برای تردد استفاده می‌کنند.

وی گفت: با وجود اقدامات انجام شده، ۳۰ کیلومتر از این محور نیاز به مرمت، بهسازی و روکش آسفالت دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر شهرستانی به خوسف از زیرساخت‌های عمرانی شهر جدید ماژان هم بازدید کرد.

بلوار ورودی شهر، امکانات شهرک و نیازهای بافت جدید شهر از جمله موارد مطرح شده در این بازدید بود و تامین اینترنت G۴ و آبرسانی به شهرک جدید نیز مطالبه شد.

استاندار خراسان جنوبی از مخزن هزار متر مکعبی شهر ماژان نیز بازدید کرد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عملیات احداث این مخزن را در سه کیلومتری شهر ماژان سال ۱۴۰۰ آغاز کرد و مجموع پروژه آبرسانی به شهر ماژان ۳۰ درصد و مخزن ذخیره آب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنابر اعلام مسوولان اعتبار برآورد شده برای تکمیل این پروژه ۲۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان خوسف در این بازدید حضور داشتند.

هشتمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی امروز به مقصد خوسف انجام شد و جواد قناعت در اولین برنامه با حضور گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با حضور در آرامگاه آیت‌ الله سید احمد عبادی، یاد و نام مؤسس مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان خوسف، برادر نماینده ولی‌ فقیه در خراسان‌ جنوبی و برادر امام جمعه فقید مشهد را گرامی داشت.

قناعت از پروژه نیمه‌تمام مجتمع فرهنگی هنری خوسف، پروژه در دست اقدام دارالقرآن، محل برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱، بیمارستان ۳۲ تختخوابی در حال احداث، ۲ پروژه ورزشی نیمه‌تمام هم بازدید کرد.

دیدار با خانواده شهید و حضور در شورای اداری شهرستان خوسف نیز در برنامه‌های سفر استاندار دیده شده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۵ کیلومتری بیرجند است.


کد خبرنگار: 100