راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در قلعه تاریخی بیرجند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از راه‌اندازی بازارچه دائم صنایع‌دستی در قلعه تاریخی بیرجند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت : درراه‌اندازی بازارچه دائم صنایع‌دستی در قلعه تاریخی بیرجند راستای ایجاد فضای مناسب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی خراسان جنوبی با امضاء تفاهم‌نامه‌ای بین این اداره کل و سرمایه‌گذار بخش خصوصی ،بازارچه دائم صنایع‌دستی در قلعه تاریخی بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

شاهوردی افزود : براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد ۱۵ غرفه در قلعه تاریخی بیرجند برای عرضه محصولات صنایع‌دستی استان راه‌اندازی و تجهیز شود.

وی گفت : با راه‌اندازی این مرکز فروش و عرضه صنایع‌دستی، علاوه بر استقبال گردشگران برای بازدید از فضای
تاریخی قلعه بیرجند، زمینه ایجاد آورده اقتصادی برای صنعتگران نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود : در حال حاضر تعداد زیادی از فضا‌های میراث‌فرهنگی و اماکن تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شده است وبخش زیادی از این فضا‌ها در راستای عرضه و فروش صنایع‌دستی فعالیت دارد و یا هم کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی است

ازآغاز به کار" خانه نساجی سنتی" استان در شهر مود

همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ازآغاز به کار" خانه نساجی سنتی" استان در شهر مود خبر داد وگفت :" خانه نساجی سنتی مود" با زیربنای ۸۳۰ مترمربع در خانه تاریخی کیهان این شهر، به متراژ هزار و ۲۰۰ مترمربع راه‌اندازی شده است. آقای شاه‌وردی در ادامه افزود: بافعال شدن این مجموعه هنری- صنعتی، محصولات راه‌اندازی بازارچه دائم صنایع‌دستی / خانه نساجی سنتی دراستان خراسان جنوبینساجی سنتی شامل حوله و پارچه‌های برک، مله و کرباسی، زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰ هنرجو فراهم شده است


کد خبرنگار : 100