سنجش ۲۳ هزارپیش دبستانی و نوآموز در خراسان جنوبی

سنجش ۲۳ هزارپیش دبستانی ونوآموز بدو ورود به دبستان از فردا در خراسان جنوبی آغاز می شود .
سنجش ۲۳ هزارپیش دبستانی ونوآموز در خراسان جنوبی
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تیرماه امسال سنجش ۲۳ هزارپیش دبستانی ونوآموز در خراسان جنوبی ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۵ هزار کودک پیش دبستانی، در استان آغاز می‌شود.

موسوی نژادافزود : برنامه سنجش سلامت جسمانی، وآمادگی تحصیلی نو‌آموزان، باهدف تشخیص به موقع بیماری ها، بهبودکیفی آموزش، کنترل عوامل موثربرافت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمی و روانی کودکان در سن مدرسه و تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بر لزوم نوبت گیری در سامانه سنجش، در هنگام ثبت نام پایه اول، توسط مدیران مدارس، تأکید کرد و گفت : اولیای نوآموزان باید با در دست داشتن برگه نوبت گیری، اصل شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون و یک قطعه عکس ۳×۴، به پایگاه سنجش معرفی شده از سوی مدیر مدرسه، مراجعه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه که ۱۷ پایگاه سنجش سلامت در استان به صورت ثابت و سیار برای اجرای طرح سنجش در نظر گرفته شده است گفت : علاوه بر این،۲ پایگاه تخصصی در مرکز استان به صورت تخصصی موارد ارجاع شده از پایگاه اولیه در بخش‌های هوش، بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی و حرکتی و اوتیسم را بررسی و غربالگری می‌کنند.

رئیس ستادسنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان به دبستان وپیش دبستان خراسان جنوبی از مشارکت ۱۵۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در این پایگاه‌ها خبر داد و گفت : نوبت‌دهی برای مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت از ۲۲ خرداد‌ماه جاری آغاز شده و شروع فعالیت اجرایی مراکز سنجش از اول تیر‌ماه آغاز می‌شود.

موسوی نژاد با اشاره به سنجش ۱۹ هزار نوآموز پایه اولی و پیش دبستانی در سال گذشته، گفت : هزینه در نظر گرفته شده برای انجام طرح سنجش ۶۰هزار تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان عشایری کاملا رایگان است گفت : اولیای نوآموز باید به تاریخ، روز و ساعت درج شده در معرفی نامه صادر شده توسط مدیران مدارس توجه داشته و به همراه فرزند شان بارعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و آمادگی جسمی و روحی، به پایگاه مربوطه مراجعه کنند تا از ازدحام جمعیت در پایگاه‌ها جلوگیری شود.


کد خبرنگار : 100