بازار صنایع دستی و نمایشگاه توانمندی های بانوان سرایان

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از برگزاری شب بازار صنایع دستی و توانمندی های بانوان به مناسبت هفته صنایع دستی در سرایان خبر داد .

 بازار صنایع دستی و نمایشگاه توانمندی های بانوان سرایان

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمد عرب گفت : صنایع دستی هر کشور را می‌توان بازتابی از تمدن و فرهنگ مردم آن کشور دانست. صنایع دستی از نخستین ابزار تعامل انسان‌ها با یکدیگر در جوامع مختلف بوده‌اند و به همین دلیل اطلاعات قابل توجهی از پیشینه تاریخ کشورهای مختلف جهان را ارائه می‌دهند.

وی افزود: با هدف ترویج و حمایت از هنرهای سنتی و تولیدات صنعتگران شهرستان و به مناسبت هفته صنایع دستی بازارچه صنایع دستی و توانمندی های بانوان در سرایان با 7 غرفه در رشته های، محصولات صنایع دستی(حوله،چادرشب،گلیم و میناکاری) و سوغات محلی، پارچه بافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و چلنگری در محل بازارچه صنای عدستی و سوغات محلی ورودی شهر سرایان برگزار گردید.

عرب اضافه کرد : تولید زنده چلنگری و زنگوله سازی و حوله بافی در محل نمایشگاه اجرا شده و همه روزه از 22 لغایت 27 خرداد ماه و از ساعت 19 تا 22 و به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.


مسئول میراث فرهنگی، شهرستان سرایان همچنین اضافه کرد : به مناسبت سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان سرایان : نمایشگاه و روز بازار محصولات صنایع دستی شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید که استاندار خراسان جنوبی ضمن بازدید از این نمایشگاه کوچک دقایقی را با صنعتگران به گفتگو پرداخت و از نزدیک در جریان بعضی از مشکلات و درخواست های آنها قرار گرفت و دستورات لازم برای رسیدگی و حل و فصل معضلات صادر شد.


کد خبرنگار : 100