کشف ۳۱۸ تن آرد قاچاق در خراسان جنوبی|جلوگیری از ضایعات نان در طرح ساماندهی یارانه‌ها

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از کشف بیش از ۳۱۸ تن آرد قاچاق در استان تا خرداد ماه سال جاری خبر داد.
کشف ۳۱۸ تن آرد قاچاق در خراسان جنوبی
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، جواد اشرفی با اشاره به طرح هدفمند سازی یارانه ها بیان کرد: پس از اجرای طرح ساماندهی یارانه‌های حوزه آرد و نان، در استان هیچ گونه افزایش قیمت نان نداریم و مردم از این بابت نگران نباشند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، مردم نان را با همان قیمت قبل تهیه خواهند کرد، اظهار کرد: همچنین یارانه‌های اختصاص یافته از سوی دولت برای آرد و نان شفاف‌تر شده و از عرضه آرد و نان خارج از شبکه توزیع، جلوگیری می‌شود.

اشرفی بیان کرد: قبل از اجرای طرح، آرد یارانه‌ای از برخی نانوایی‌ها جمع‌آوری و در برخی کارخانجات به آرد قنادی تبدیل می‌شد که با قیمت آزاد به شهروندان می‌فروختند در نتیجه بستر فساد برای سوء‌استفاده‌ کنندگان فراهم بوده است.

وی از کشف بیش از ۳۱۸ تن آرد قاچاق در خراسان جنوبی تا خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جلوی این حجم از قاچاق آرد به کشورهای همسایه گرفته می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح کشور ضایعات حدود ۳۰ درصدی نان را داریم که بیشتر در خوراک دام ظاهر می‌شود، افزود: همچنین با اجرای طرح اصلاح اقتصادی دولت، این ضایعات به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در جلوگیری از قاچاق و ضایعات آرد تاثیر بالایی دارد، گفت: همچنین خروج آرد و نان برای مصارف غیرانسانی به حداقل می‌رسد و با تولید نان باکیفیت رضایت مشتری افزایش می‌یابد چراکه نانوایی‌ها باید برای دریافت یارانه بیشتر، مشتری بیشتری داشته باشند.

اشرفی بیان کرد : جلوگیری از قاچاق یارانه‌ها از مزایای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌هاست که دولت سیزدهم با شجاعت و با اطلاعات و برنامه‌ریزی کامل این طرح بزرگ را اجرایی کرده است.


کد خبرنگار : 100