ادامه کمبودها در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

کمبود نیروی انسانی و امکانات آموزشی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنان ادامه دارد.
ادامه کمبودها در آموزش و پرورش خراسان جنوبی
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تا ابتدای مهرماه ۲۰۰ کلاس درس جدید به مداری استان اضافه خواهد شد، اما همچنان ۶۰۰ کلاس درس دیگر کمبود داریم گفت: این کمبود‌ها هر ساله با دوشیفته شده مدارس و استفاده از مکان‌هایی همچون نماز خانه و آزمایشگاه به عنوان کلاس برطرف می‌شود.
چاوشان با اشاره به اینکه با ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، کمبود کلاس درس بیشتر احساس خواهد شد، گفت:در بین شهر‌های استان بیشتر کمبود در سایت‌های مسکن مهر بیرجند و روستا‌های حاشیه این شهر است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره کمبود ۲ هزار معلم در استان گفت : با برنامه ریزی انجام شده بخش زیادی از این کمبود برطرف شده و هم اکنون ۶۵۹ نفر کمبود داریم.
موسوی نژاد گفت : تلاش می‌کنیم این کمبود در قالب اضافه کاری، نیرو‌های انتقالی، استفاده از دانشجویان فرهنگیان و در نهایت خرید خدمات جبران شود.
وی با اشاره به فعال شدن ۳۷۱ پایگاه اوقات فراغت در استان در تابستان گفت: در این کلاس‌ها علاوه بر دوره‌های هنری و آموزشی، رشته‌های مهارتی هم آموزش داده می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعالی هر کشور در گرو تعلیم و تربیت درست است گفت: اگر آموزش و پرورش ما بتواند نسل جدید را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند، خواهیم توانست فرهنگ ایران اسلامی و آرمان‌های انقلاب را در سطج جهان بیش از پیش ترویج دهیم.
آقای قناعت به شعار سال هم اشاره کرد و گفت:آموزش و پرورش علاوه بر رویکرد تعلیمی، تربیتی، اعتقادی و عبادی، بایستی ساحتی دانش بنیان و فناورانه نیز داشته باشد.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان گفت: برای برقراری عدالت آموزشی در استان باید مناطق دورافتاده هم مدنظر قرار گیرد تا فشار بر روی نقاط محروم نباشد.
استاندار خراسان جنوبی به مشکلات ورزشگاه شهید شهپر و پخش ان از خبر ۳۰:۲۰ شبکه دو سیما هم اشاره کرد و گفت: باید با تأمین اعتبار لازم از محل متمم سفر و یا در قالب مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان، برای تکمیل این ورزشگاه برنامه ریزی کنیم..
وی گفت: برای بررسی موضوع کمبود فضا‌های آموزشی در محدوده‌های مسکن مهر و حاشیه شهر، جلسه‌ای ویژه با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شود


کد خبرنگار : 100