بهره‌برداری از ۲۵ طرح کشاورزی در شهرستان سرایان

۲۵ طرح بخش کشاورزی شهرستان سرایان همزمان با هفته جهاد کشاورزی و با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
۲۵ طرح کشاورزی در شهرستان سرایان به بهره‌برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، در ادامه ششمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی، طرح آبیاری زیرسطحی روز پنجشنبه به نمایندگی از سایر طرح‌ها در سرایان افتتاح شد.

این طرح در باغ پسته‌ به مساحت یک هکتار در محل موتور پمپ پیروز بخش سه‌قلعه سرایان افتتاح شد و هدف از اجرای این طرح، صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بازدهی آبیاری است که در سال ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب صرفه‌جویی در پی خواهد داشت.

طرح آبیاری زیرسطحی با هزینه‌کرد ۵۲۴ میلیون ریال و دبی آب هشت لیتر بر ثانیه به نمایندگی از ۲۵ طرح بخش کشاورزی شهرستان سرایان به بهره‌برداری رسید.

اجرای این طرح‌ها که امروز با اعتبار بیش از ۶۹ میلیارد ریال به‌طور همزمان افتتاح شدند، اشتغال پایدار و تثبیت اشتغال ۴۰۹ نفر را به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های بازدید در شهرستان سرایان، شرایط مجتمع دامداری سرایان را از نزدیک رصد کرد.

در این بازدید ضمن گفت و گو با مالکان و اطلاع از کاستی‌های این مجتمع دامداری، تصمیماتی برای رفع مشکلات موجود اتخاذ شد.

جواد قناعت ضمن ارائه دستورات لازم مبنی بر ضرورت گازرسانی به این مجموعه تولیدی تا هفته دولت، بر تشکیل نشستی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای رفع مشکل تامین آب این مجتمع دامداری تاکید کرد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در این بازدید مقرر شد با تامین قیر مورد نیاز توسط مالکان مجموعه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با در اختیار گذاشتن ماشین‌آلات مربوطه برای آسفالت معابر داخلی مجتمع همراهی کند.

مجتمع دامداری سرایان با ۱۶۵ واحد در قطعات ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ رأسی، حدود پنج هزار متر مربع مساحت دارد.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در شهرک صنعتی سرایان، از چند واحد تولیدی فعال در این شهرستان هم بازدید کرد.

این بازدید با هدف اطلاع از وضعیت تولید و بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی را در این سفر نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار سرایان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همراهی می‌کنند.

حضور در گلزار شهدای سه‌قلعه، بازدید از محور آنتنی چاه غیاث، پروژه پایگاه اورژانس جاده‌ای چاه طالب، معدن بنتونیت، گود باستانی سه‌قلعه، افتتاح همزمان طرح‌های کشاورزی، بازدید از سالن ورزشی آیسک، مجتمع دامداری، سالن آمفی تئاتر، دانشکده کشاورزی و پیست موتورسواری در سرایان، حضور در شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهید از برنامه‌های سفر یک روزه استاندار به سرایان است.


کد خبرنگار : 100