کمبود 460 نیروی حفاظتی در منابع‌طبیعی خراسان‌جنوبی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: سطح عرصه‌های منابع‌طبیعی استان ۱۵ میلیون هکتار بوده که بر اساس نرم کشوری نسبت به نیروهای حفاظت منابع‌طبیعی با کمبود ۴۶۰ نیروی حفاظتی مواجه هستیم.
کمبود 460 نیروی حفاظتی در منابع‌طبیعی خراسان‌جنوبی
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمدهادی رمضانی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان ۳۶ نیروی حفاظتی دارد که شامل نیروهای قراردادی و شرکتی است.

وی با اشاره به اینکه سطح عرصه‌های منابع‌طبیعی استان ۱۵ میلیون هکتار است، افزود: براساس نرم کشوری نسبت به نیروهای حفاظت منابع‌طبیعی با کمبود ۴۶۰ نیروی حفاظتی مواجه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با تمام کمبودها در زمینه نیرو و تجهیزات مأموران این یگان در استان به نحوی فعالیت خود را انجام می‌دهند که در چند سال گذشته حریق اتفاق نیافتاده و سال گذشته نیز فقط یک حریق در منطقه خوسف گزارش شد که با اقدامات به موقع نیروهای حفاظت و آتش‌نشانی اطفاء شد.

رمضانی یادآور شد: یگان حفاظت تجهیزاتی مانند پتروفایر، موتورسیکلت، لباس نسوز، کفش حریق و غیره نیاز دارد که باید برای تأمین آن اعتبار لازم در اختیار استان باید قرار گیرد.

وی با توجه به جذب همیاران طبیعت در شهرستان‌ها، تأکید کرد: لازم است که همکاری بین همکاران و مأموران حفاظتی انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: گرمای هوا باعث می‌شود در اثر تابش آفتاب هر شی براقی در عرصه مانند یک ذره‌بین عمل کرده و باعث آتش‌سوزی شود و بر این اساس هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه حریق به شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع و یا نزدیک‌ترین اداره منابع‌طبیعی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.


کد خبرنگار : 100