آیت‌الله عبادی: خودسازی در ورزش نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر بازسازی فرهنگ ورزشی، گفت: خودسازی در ورزش امر مهمی است که باید نهادینه شود و ثمره‌اش تربیت پهلوانان‌ واقعی باشد.
آیت‌الله عبادی: خودسازی در ورزش نهادینه شود
به گزارش پایگاه خبرب بازتاب خراسان ، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه ظهر امروز در دیدار با رئیس فدراسیون ووشو، اظهار داشت: انسان اعجوبه‌ای با معجون‌های الهی است که انواع استعدادهای جسمانی، روحی و معنوی را در خود دارد.

وی افزود: به بارنشستن استعدادهای بالقوه انسانی راهکار ویژه‌ای دارد که تعبیر به ریاضت می‌شود که از آن به‌عنوان تمرین جسمی و بدنی براساس شیوه‌های گوناگون یاد می‌کنند که باید به حوزه معنویات نیز تسری پیدا کند تا ورزشکاران بیمه شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: حرکاتی که گاهی ممکن است در اندیشه عمومی محال جلوه کند اما با تمرین در جاهای مختلف و شیوه‌های متفاوت می‌تواند عملی شود.

عبادی یادآور شد: در ریاضت‌های معنوی برای انسان قدرت‌هایی به‌وجود می‌آید که به ظاهر فوق تصور بشر قلمداد می‌شود و نشان از قوای خفته بشر در حوزه‌های معنوی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بندگان مخلص خدا از طریق عبودیت و بندگی به جایگاه رفیع می‌رسند و صفات خدایی را کسب می‌کند خدا خالق است و بنده مخلص خدا نیز خلق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: بداخلاقی‌های رایج امروز در ورزش برگرفته از فرهنگ غرب است و هراز گاهی که در رسانه‌ها‌ نشر می‌یابد، موجب تأثر می‌شود.

عبادی با بیان اینکه ورزش‌ باید همراه با اخلاق باشد، افزود: بداخلاقی، سوء استفاده مالی و بدخواهی‌های موجود در ورزش ناشی از عدم توجه ورزشکاران به فرهنگ اسلامی است.

وی با تأکید بر بازسازی فرهنگ ورزشی‌ و ورود معنویت در این حوزه، اظهار داشت: خودسازی در فعالیت‌های ورزشی امر مهمی‌ است که باید نهادینه شود تا منجر به تربیت پهلوان واقعی شود و «پوریای ولی» نمونه‌ای خوبی برای الگوسازی است.


کد خبرنگار : 100