روستا بازار بیرجند افتتاح شد

روستا بازار بیرجند با هدف ارائه محصولات کشاورزی بدون واسطه به بازار مصرف، روز سه‌شنبه همزمان با هفته جهاد کشاورزی افتتاح شد.
روستا بازار بیرجند افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبرب بازتاب خراسان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های استراتژیک و تولیدی است که امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند.

علیرضا عباس‌زاده افزود: یکی از کارهای ابتکاری توسط سازمان جهاد کشاورزی استان افتتاح روستا بازارها در مرکز شهرستان‌ها است که هدف از این اقدام معرفی توانمندی‌های روستایی در حوزه تولید و ایجاد بازار مناسب برای معرفی محصولات و فروش محصولات روستاییان است.

وی گفت: لازم است دسترنج روستاییان در تولید محصولات کشاورزی، زراعی و باغی و بخش‌های مختلف دیده و به بازار معرفی و عرضه شود که روستا بازارها می‌تواند محلی برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: روستا بازارها طرح بسیار خوب و جذابی است که اولین بازار روز در بیرجند و در مراکز شهرستان‌های استان نیز مشابه همین طرح افتتاح خواهد شد تا بتواند زمینه مساعدی برای حمایت از تولیدات کشاورزان باشد.

روستا بازار بیرجند دارای ۱۶ غرفه دائمی است که در اختیار شرکت‌های تعاونی روستایی قرار گرفته است.

سکوهای فروش موقت محصولات کشاورزی هم در این روستا بازار تعبیه خواهد شد تا کشاورزان به‌صورت مقطعی بتوانند بدون پرداخت هزینه‌ای محصولات خود را به فروش برسانند.


کد خبرنگار : 100