دریافت مالیات از هزار و ۶۲ خانه خالی در بیرجند

از هزار و ۶۲ خانه خالی در بیرجند مالیات دریافت می شود.
دریافت مالیات از هزار و ۶۲ خانه خالی در بیرجند
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: خانه‌های خالی بر اساس ثبت نام شناسایی هزار و ۶۲ خانه خالی در بیرجند افراد در درگاه املاک و اسکان کشور و توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده و سازمان امور مالیاتی گیرنده این اطلاعات است.

احسانی مهر گفت: پیامک‌ها اعلام مالیات برای صاحبان خانه‌های خالی ارسال و صاحبان این خانه‌ها تا ۱۰ روز پس از دریافت پیامک با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir می‌توانند نسبت به اعلام مغایرت و یا پرداخت مالیات واحد‌های خود اقدام کنند در غیر این صورت اقدام قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی در کشور در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود، گفت: در استان خراسان جنوبی تنها شهرستان بیرجند شامل اجرای این قانون می‌باشد، اما ثبت اطلاعات مسکن در سامانه ملی مسکن و اسکان کشور بر اساس قانون برای تمام شهرستان الزامی می‌باشد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: در مرکز استان هزار و ۶۲ مسکن خالی شناسایی و برای صاحبان املاک در مجموع ۳۴ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال مالیات محاسبه شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی شده است.

احسانی مهر گفت: تمام شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir از آخرین وضعیت مالیاتی خود مطلع شوند.


کد خبرنگار : 100