آزادی مادران زندانی غیرعمد طی دهه کرامت در خراسان‌جنوبی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی گفت: آزادی مادران زندانی از دیگر برنامه‌هایی بوده که در استان طی دهه کرامت اجرا و در این هفته نیز با حضور خادمان رضوی دو نفر از مادران زندانی جرائم غیر عمد با کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی خادمین و خیران آزاد می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمدعلی ابراهیمی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی ، اظهار داشت : ماه ذی‌القعده، ماه امام رضا(ع) بوده که ابتدای آن با میلاد حضرت معصومه(س) خواهر امام رضا(ع)، ۱۱ ذی‌القعده میلاد پربرکت امام رضا(ع) و ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت میلاد حضرت معصومه و امام رضا(ع) این دهه به نام دهه کرامت نامگذاری شده است، تصریح کرد: کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و کریم اهل بیت امام رضا(ع) بوده و کرامت از شاخصه‌های این خاندان است.

اعزام ۳ کاروان از استان به مشهد مقدس

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امام رضا(ع) ولی نعمت ما ایرانیان بوده و به همین سبب در دهه کرامت برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود، گفت: دهه کرامت همگام با حضور خادمان امام رضا(ع) در جای جای ایران و همچنین در خراسان‌جنوبی گرامی داشته می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: برنامه‌هایی تحت عنوان خدمت کریمانه با شعار «همه خادم‌الرضا هستیم» در سطح استان توسط توسط خادم‌یاران حضرت‌رضا(ع) و یاوران رضوی و خادمین حضرت رضا(ع) انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اول ماه ذی‌القعده در دهه اول کرامت، شروع برنامه‌ها با برگزاری یادواره شهداء و حضور خادم‌یاران در دانشگاه‌ها و همچنین جشن میلادحضرت معصومه(س) در استان آغاز شده ، اضافه کرد: اعزام زائران به مشهد یکی دیگر از برنامه‌های این دهه در استان بوده که در قالب سه کاروان از شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه اعزام شده و می‌شوند.

برگزاری اردوی سلامت در روستای «برکوک» قاین

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اصل خادم‌یاری بر بنای خدمت بوده و بر همین اساس شعار «خدمت کریمانه» انتخاب شده است، افزود: اردوی سلامت در روستای برکوک قاین توسط خادم‌یاران روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شده و جراحی عمومی، پزشک عمومی و دندان‌پزشک در این روستا به ارائه خدمت پرداخته‌اند.

ابراهیمی بیان داشت: در این ایام اطعام رضوی با حضور و همکاری هیأت‌های مذهبی و کانون‌های خدمت رضوی انجام و پویش سفره مهربانی که از ماه رمضان آغاز شده و ادامه دارد با توزیع ۵ هزار بسته غذایی در این ایام توسط خادم‌یاران رضوی برگزار می‌شود.

وی دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را از دیگر برنامه‌های خادم‌یاران رضوی در دهه کرامت در استان ذکر کرد و افزود: آزادی مادران زندانی از دیگر برنامه‌هایی بوده که در استان طی دهه کرامت اجرا می‌شود و در این هفته نیز با حضور خادمان رضوی دو نفر از مادران زندانی جرائم غیر عمد با کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی خادمین و خیران آزاد می‌شوند.

اعزام ۵۵۰ زائر اولی به حرم رضوی از استان

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند، برگزاری جشن میلاد در دانشگاه‌ها، ارائه مشاوره‌های حقوقی، روانشناسی، مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته، برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) با حضور عوامل حمل و نقل شهری با همکاری شهرداری و اعضای شورای شهر بیرجند، اعزام گروه‌های سرود رضوی به مشهد و اجرای این گروه‌های در استان در شب میلاد امام رضا(ع) از اهم برنامه‌ها است.

ابراهیمی ادامه داد: برگزاری جشن دختران و مادران رضوی، برگزاری برنامه‌های گروه‌‌های جهادی برای تعمیر خانه‌های محرومان در تمام استان، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرهای استان، شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه و برپایی غرفه‌هایی برای خدمت‌رسانی به مردم شامل خدمات روانشناسی، بانوان، ازدواج، تحصیلی، پزشکی و غیره از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان همزمان با دهه کرامت است.

وی با اشاره به اینکه از سال‌های قبل اعزام زائران اولی را در استان داشته‌ایم که اوج آن مربوط به سال ۹۷-۹۸ بوده که بعد کرونا با توجه به وضعیت بیماری کمتر شد، افزود: سال گذشته ۵۵۰ نفر از افراد زائر اولی و مزدوجان نیازمند به مشهد مقدس اعزام شدند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دهه کرامت دو گروه از خادم‌یاران رضوی میهمان مردم استان هستند، اضافه کرد: این دو گروه در شمال و جنوب استان حضور می‌یابند.

حضور خادمان رضوی در استان

ابراهیمی با اشاره به اینکه روز گذشته گروه اول خادم‌یاران در شهرستان درمیان و گروه دوم در قاین حضور یافته‌اند، بیان داشت: همچنین ۱۷ خردادماه گروه اول در بیرجند و خوسف و گروه دوم در فردوس، ۱۸ خردادماه گروه اول در بیرجند و گروه دوم در طبس، ۱۹ خردادماه گروه اول در سربیشه و گروه دوم در طبس، ۲۰ خردادماه گروه اول در نهبندان و گروه دوم در طبس و ۲۱ خردادماه گروه اول در بیرجند و گروه دوم در بشرویه حضور می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه محوری خادم‌یاران رضوی در روز چهارشنبه در بیرجند در محل امامزادگان باقریه برگزار می‌شود.


کد خبرنگار : 100