آغاز  عملیات ساخت محور شهداد - نهبندان

ساخت محور تخریب شده شهداد – نهبندان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، این محور که در سیلاب سال ۹۸ تخریب شده بود، ۲۷۵ کیلومتر طول دارد و احداث راه جدید و مرمت بخش‌هایی از محور قبلی، در دستور کار قرار دارد و سخت آن ۴۰۰ روز به طول می‌انجامد.


درشروع اجرای این طرح، آقای امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، این طرح را بزرگترین طرح راهسازی حال حاضر کشور ارزیابی کرد.


وی شرایط موجود را به واسطه مشکلات مالی، سخت و شکننده تلقی کرد و خواستار تامین بموقع اعتبارات این طرح شد و در عین حال ابراز امیدواری کرد با پیشرفت ۶۰ درصدی این قطعات، اجرای قطعات بعدی هم آغاز شود.


وی در ادامه طرح‌های راهداری را هزینه بَر دانست و مشکلات مالی را سدی بر پیشرفت و اجرای طرح‌های مختلف در کشور دانست و گفت؛ با رقم‌های پارسال ۱۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌ها نیاز داریم که رقم بزرگیست و حتی نیمی از آن را هم درخواست دادیم که محقق نشد و تنها ۱۴ هزار میلیارد تومان محقق شد.


وی مشکلات تامین قیر را از دیگر مشکلات بر شمرد و گفت: امسال تاکنون حتی یک کیلو قیر سهمیه امسال هم تحویل ما نشده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به جابجایی ۵۱۵ میلیون تن کالا و ۱۶۰ میلیون نفر مسافر طی پارسال اشاره کرد و گفت، این ارقام، نشان‌دهنده این موضوع هست که حجم زیادی از مبادلات بر عهده جاده هاست.


کد خبرنگار : 100