یارانه فرزندانی که اسفندماه متولد شدند، پرداخت می‌شود

دبیر شورای هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: خانواده‌هایی که از اسفندماه فرزندان آن‌ها به دنیا آمدند، فروردین و اردیبهشت برای آن‌ها یارانه واریز نشده در ماه آینده واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ؛ هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و نمایان‌ترین بخش طرح تحول اقتصادی است که به تغییر فرآیند یارانه‌ها می‌انجامد.

در این فرایند با حذف تدریجی یارانه‌‌ها از مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام نوع تخصیص تغییر می‌کند و به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود و سایر درآمد این کار صرف کارهای عمرانی و فرهنگی می‌شود.

چند ماهی است که اصلاح یارانه‌ها در کشور اجرایی شده ولی برخی از افراد در جریان روند ثبت‌نام و دریافت یارانه قرار نگرفتند در این راستا به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی سری زدیم و اطلاعاتی را جمع‌آوری کردیم.

سید داوود علیزاده، دبیر شورای هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: شاغلان در دستگاه‌های نظامی کدملی آن‌ها در دستگاه خودشان تعریف می‌شود و در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه براساس آخرین بخشنامه ستاد مشترک نیروهای مسلح بعد از بازنشستگی کدملی آزادسازی می‌شود و در اختیار وزارت تعاون قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این افراد براساس شاخص‌هایی که دارند دهک‌بندی می‌شوند و اگر دهک بالا باشند ممکن است یارانه آن‌ها قطع شود.

دبیر شورای هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افرادی که یارانه خانوار آن‌ها بعد از فروردین‌ماه سال جاری قطع شده باید به سامانه حمایت مراجعه کنند، یادآور شد: برخی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ یارانه آن‌ها قطع شده نیز امکان ثبت‌نام در سامانه حمایت دارند ولی توصیه شده ثبت‌نام در سامانهmy.gov.ir را انجام دهند.

علیزاده با بیان اینکه جداسازی افراد مجرد دارای سه دسته افراد هستند، ادامه داد: کسانی که قبل از فروردین‌ماه سال جاری یارانه آن‌ها قطع شده که سن آن‌ها بالای ۱۸ سال باشد و شماره شبا و شماره همراه به نام خود داشته باشند، می‌توانند به عنوان سرپرست جدید ثبت‌نام کنند و مشکلی ندارند.

کمک به حذف فقر مطلق در اصلاح یارانه‌ها

وی هدف اصلی این طرح را ارائه مستقیم یارانه کالاهای اساسی به مصرف‌کنندگان دانست و تصریح کرد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این طرح یکی شدن یارانه‌های پرداختی نیز موردنظر قرار دارد، یادآور شد: این یارانه‌ها، یارانه معیشت و یارانه بنزین بوده است که در قالب همین یارانه در قالب طرح مردمی‌سازی جزء اهداف است.

اشرفی با بیان اینکه کمک به رفع فقر مطلق یکی دیگر از اهداف این طرح بوده است، ادامه داد: در حال حاضر افرادی هستند که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی نیستند و آن‌ها را توسط دستگاه‌های همکار شناسایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بازشناسایی خانوارهای ایرانی از مهمترین اقدامات شکل گرفته است، افزود: ثبت‌نام از جامانده‌ها نیز صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افرادی که از سال ۹۳ جامانده بودند از ۲۷ اریبهشت‌ماه فرصت ثبت‌نام برای آن‌ها پیش آمده است، اضافه کرد: در حال حاضر این سامانه باز است و می‌توانند اطلاعات خانوار خود را وارد کنند.

اشرفی با بیان اینکه موضوع بعدی توزیع عادلانه یارانه است، گفت: این طرح پیگیری می‌کند و موانعی که در بحث چالش‌هایی که در حذف ارز ترجیحی و ناکارآمدی‌هایی که در به وجود آمده بود گام‌های مؤثری را بردارد.


کد خبرنگار : 100