جذب روحانی وظیفه در خراسان جنوبی

اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در اطلاعیه ای از جذب روحانی وظیفه،برای سال سال تحصیلی 1402 -1401 خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، در متن اطلاعیه ی این اداره کل آمده است:
به  اطلاع آن دسته از متقاضیان طرح روحانی وظیفه می رساند ثبت نام از متقاضیان از تاریخ  10 خرداد ماه آغاز و تا تاریخ 20 خرداد ماه  1401  با توجه به موارد ذیل انجام می پذیرد.
بر اساس این گزارش؛  متقاضیان می توانند از طریق سامانه امریه مرکز مدیریت به آدرس login.ismc.ir  نسبت به  ثبت نام اولیه اقدام نمایند .
شرایط فردی
1-    دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
2-    برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام مأموریت‌های محول
3-     تعهد به انجام مأموریت‌های محول در طول دوران خدمت سربازی
4-    ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئون روحانیت(موارد استثنا از این بند بنا به تشخیص و نامه کتبی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خواهد بود).
5-    دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه و یا گواهی موقت پایان تحصیلات سطح یک.
6-    ثبت نام و اعزام در سال 1401 فقط از طریق سامانه امریه مرکز مدیریت به آدرس login.ismc.ir   صورت می پذیرد.
ضوابط
1- اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور انجام فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی است.
تذکر 1: با رعایت اولویت فعالیت پرورشی می‌توان حداکثر به میزان 12 ساعت در دروس مرتبط مانند قرآن، فلسفه و منطق، معارف اسلامی، دبیری عربی و... در امر تدریس استفاده نمود.
تذکر 2: به استناد تبصره دوم بند سوم رونوشت مجوز مذکور، اولویت محل خدمت این افراد مدارس با نیازهای خاص فرهنگی - تربیتی و مدارس شبانه‌روزی و مناطق محروم خواهد بود.
2- ساعت کار موظف افراد متناسب با فعالیت واحد آموزشی در طول هفته خواهد بود.
3- حقوق ماهیانه افراد، بر اساس دستورالعمل‌های دفتر حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پرداخت می‌گردد.
تذکر – پرداخت هرگونه وجهی در قالب اضافه‌کاری، عیدی، پاداش، حق‌التدریس و حق کارشناسی به کارکنان وظیفه مأمور ممنوع است.
4-  مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش 24 ماه است و برای افرادی که بین سال تحصیلی منتزع شده یا مرتکب غیبت غیر موجه (طبق آیین‌نامه اجرایی قانون نظام‌وظیفه عمومی) گردند، گواهی انجام وظیفه صادر نخواهد شد.
تذکر - با توجه به فرآیند ساماندهی کارکنان در آموزش و پرورش، افرادی انتخاب گردند که فاقد هرگونه کسری خدمت باشند. ضروری است این نکته به نحوه مطلوب به افراد ذینفع اطلاع‌رسانی گردد.
5- آموزش نظامی طلاب وظیفه در سال جاری به مدت دو هفته قبل از شروع دوره خدمت، طبق جدول زمان‌بندی اعلامی از سوی آموزش و پرورش انجام میگرددکه هزینه هر نفر به استناد ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح از طریق معاونت برنامه ریزی  و توسعه منابع (دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع)، به‌صورت متمرکز از سوی وزارت متبوع واریز می‌گردد و اسناد آن جهت اقدامات بعدی به همراه اسامی افراد ذینفع از طرف مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری به تیپ مستقل امام صادق (ع) ارسال خواهد شد.
تذکر 1- عدم حضور به موقع در دوره آموزش نظامی قبل از شروع سال تحصیلی طبق زمان‌بندی اعلام‌شده، به‌منزله انصراف قطعی از امریه خواهد بود.
تذکر 2- با توجه به محدودیت زمانی، آموزش مهارت‌های تدریس طبق برنامه، همزمان با آموزش نظامی اعلام خواهد شد.
 تذکر 3- مسؤولیت هرگونه عواقب ناشی از غیبت در دوره‌های مهارت‎های تدریس و آموزش نظامی به عهده شخص داوطلب خواهد بود.
6- انجام خدمت وظیفه بر اساس این بخشنامه، صرفاً محدود به مدت یاد شده است و هیچ‌ گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواهد کرد.
7- در زمان تعطیلی مدارس، روحانیون وظیفه در اختیار معاونت پرورشی و فرهنگی شهرستان/منطقه خواهند بود تا حسب ضرورت در فعالیت‌های مرتبط به‌کارگیری شوند. طلاب وظیفه مطابق با دستورالعمل مأمورین به دستگاه‌های غیرنظامی می‌توانند یک ماه در تابستان از مرخصی استفاده نمایند که با توجه به ضرورت فعالیت‌های متناسب با بازگشایی مدارس، ترجیحاً مرخصی در شهریورماه صادر نخواهد شد.
8- با عنایت به اینکه ممکن است دوره‌های کوتاه مدت از سوی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برای روحانیون وظیفه طراحی گردد، حضور این افراد در دوره های فوق پس از هماهنگی های لازم تا حد امکان در ایام تعطیلی کلاس‌های درسی بلامانع است.


کد خبرنگار : 100