تیراندازی خراسان‌جنوبی مجهز به سالن تخصصی شد

تیراندازان خراسان جنوبی می‌توانند از این پس سیبل سالن تخصصی سردار شهید سلیمانی را نشانه‌گیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، تیراندازی ورزشی رقابتی است که در آن مهارت‌های سرعتی و نظم‌پذیری ورزشکاران را می‌سنجند و از جمله رشته‌های اصیل ایرانی که دین مقدس اسلام نیز بر ترویج آن تاکید دارد.

تیراندازی با تفنگ بادی در خراسان‌جنوبی یکی از رشته‌های شاخص در مدال‌آوری و قهرمان‌پروری است که تاکنون توانسته‌ ملی‌پوشان شایسته‌ای را در خود پرورش دهد.

نجمه خدمتی از جمله تیراندازان المپیکی و ملی‌پوشی‌ است که از شهر بیرجند با کمترین امکانات سخت‌افزاری پا به عرصه میدان رقابت‌های ملی و بین‌المللی گذاشته و به کرات برای خراسان‌جنوبی افتخاری‌آفرینی کرده و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده است.

گرچه طی سال‌های اخیر در بخش آقایان رشته تیراندازی خراسان‌جنوبی نتوانسته است ملی‌پوشانی‌ را راهی رقابت‌های جهانی کند ولی تجهیز سالن‌های تخصصی این رشته ورزشی می‌تواند زمینه شناسایی استعدادهای بالقوه را فراهم و توانمندی نخبه‌های زیرپوستی را شکوفا سازد.

در شهرستان بیرجند تعداد ۹ سالن تیراندازی با تفنگ بادی مجوز فعالیت دارد که در سفیر اخیر سردار قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی به خراسان‌جنوبی و حضور مسؤولان استان نیز سالن تخصصی تیراندازی سردار سلیمانی بیرجند به بهره‌برداری رسید.

سالن تخصصی تیراندازی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه ورزشی ولایت خیابان استقلال بیرجند در ۱۱ خط آتش و هزینه‌کرد ۵۰ میلیون تومان از این پس پذیرای جامعه هدف این رشته ورزشی است.

به گزارش فارس، هم اکنون در رشته تیراندازی خراسان‌جنوبی ۲۱۰ ورزشکار سازماندهی شده‌اند، ۱۷ داور و ۳۵ مربی نیز فعالیت دارند


کد خبرنگار : 100