زن،تبیین کننده سبک زندگی،ومحورتشکیل تمدن نوین اسلامی/کسب رتبه اول عفاف وحجاب استان،برای2سال متوالی

زنان عفیف و پاکدامن ایران زمین به ویژه بانوان مومن، متعهد و ولایتمدار فرهنگی،در گفتمان انقلاب اسلامی تبیین کننده سبک زندگی و محور اصلی دستیابی به تمدن نوین اسلامی به شمارمی روند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سیدعلیرضاموسوی نژاد، صبح امروز در نشست راهبردی بانوان فرهنگی شاغل دراین اداره کل اظهارکرد : سبک زندگی از مولفه ‎های مهم و تاثیرگذار بر جامعه است و چون امری پویا است، با تغییر آن، تمدن نیز تغییر می کند، از این رو می توان گفت، چرخه سبک زندگی و تمدن سازی لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی،ازنقش تربیتی،به عنوان اولین رسالتی یادکردکه دین مبین اسلام،برعهده بانوان مسلمان نهاده وبااشاره به بیانات امام خمینی«ره»افزود: این نقش اساسی و کلیدی، در کنار نقش ‎هایی هم چون همسری و مادری،در نهاد خانواده تعریف،وایفامی ‎شود؛لذا بانوان،بایددرفرایندتمدن سازی و توجه به سبک زندگی،متناسب با فرهنگ ایرانی،تلاش کرده،وبرای نیل به این مقصود،به خوبی ایفای نقش نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که برای ساخت تمدن اسلامی ضروری است؛ هویت تمدنی همواره در مسیر تعالی و تکامل، بازتولید و تقویت شود؛ عنوان کرد: تنها از این طریق است که می ‎توان به دست ‎یابی به تمدنی متفاوت از تمدن غرب و سایر تمدن ‎ها امید داشت و این هویت زمانی به طور صحیح شکل می ‎گیرد که ریشه در ارزش ‎های اسلامی وایرانی داشته باشد.

نماینده وزیرآموزش وپرورش درخراسان جنوبی،بااشاره به کسب رتبه نخست استان،درزمینه عفاف وحجاب،طی 2 سال متوالی دربین دستگاه های اجرایی،اضافه کرد:بانوان فرهنگی،عنصری سازنده درجامعه هستند؛که علاوه بر نقش ‎های اجتماعی خود، وظیفه پرورش و تأثیر بر نسل ‎ها را نیزعهده دار بوده و تأثیر بسزایی بر سیر تاریخی جامعه گذاشته و می توانند، با ریل گذاری درست و صحیح، تسهیل کننده و تسریع دهنده دستیابی به تمدن نوین اسلامی باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، زن را به واسطه جایگاه تربیتی اش، محور کلیدی خانواده و خانواده را مهم ترین عنصر نظام اجتماعی و هسته بنیادین تحولات آن برشمرد و تصریح کرد: زن در خانواده نقش بی‌بدیلی در انتقال تکامل‌گرایی به افراد خانواده و با واسطه به جامعه ایفا می‌نماید.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف تاریخ تکامل اجتماعی بشر و طلیعه تمدن اسلامی یاد کرد و ابراز داشت: ظرفیت‌سازی و زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی ‌و نظام توحیدی افق پیش روی انقلاب اسلامی ‌است؛و بانوان فرهنگی ،بایددرخانه ومدرسه نسبت به تحقق آن،درمناسبات فرهنگی،سیاسی،اقتصادی مبتنی بر مبانی اسلامی تلاش نمایند.

به گفته موسوی نژاد؛ زنان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی، باید در تحقق تمدن نوین اسلامی منشا اثر بوده و وظیفه خود را در قبال تحقق آرمان های اسلامی جامعه عمل بپوشانند.


مهدی حسامی خبرنگار بازتاب خراسان