آغاز ثبت نام18هزار کلاس اولی در خراسان جنوبیاز نیمه دوم خرداد ماه

ثبت نام دانش آموزان همه پایه های ابتدایی از نیمه دوم خرداد ماه در مدارس آغاز شده و پیش بینی می شود، برای سال تحصیلی جدید، 18 هزار دانش آموز دختر و پسر کلاس اولی در مدارس استان ثبت نام کنند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،سیدعلیرضا موسوی نژاد، صبح امروز، در نشست ستاد ثبت نام ، با بیان این که ثبت نام دانش آموزان تا پایان مرداد ادامه دارد، اظهار کرد : در پایه های ورودی اول،هفتم و دهم اولیا با حضور در مدارس مورد نظر خود می توانند، فرزندانشان را ثبت‌نام کنند.

وی، با بیان این مطلب که برای ثبت‌نام میان پایه ای نیازی به حضور والدین نیست و عملیات ثبت نام به صورت سامانه ای ، انجام می شود، عنوان کرد: سامانه طراحی شده ثبت نام برای میان پایه ای، دانش آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت نام می کند.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از پیش بینی ثبت نام قریب 190 هزار دانش آموز در مدارس استان با احتساب نو آموزان پیش دبستانی خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد پیش بینی می شود 18 هزار دانش آموز پایه اولی باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم ثبت نام دانش آموزان بر اساس محل زندگی و احراز و تایید مدارک محل سکونت دانش آموزان، اذعان کرد: امسال با تمرکز زدایی قرار است پایگاه های ثبت نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت نام استان، الگوهای مناسب برای هر شهرستان و منطقه ، در سال های بعد برنامه ریزی و اجرا کنیم.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، در خصوص شهریه دریافتی مدارس غیر دولتی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه سال گذشته هستند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تأکید کرد: در صورت افزایش شهریه مابه التفاوت بعدا از اولیا دریافت می‌شود ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه ای نباید دریافت شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: در مدارس شاهد نیز ثبت نام تابع مقررات خاص مربوط به ثبت نام دانش آموزان شاهد و ایثارگر و احتساب امتیازات طبق شیوه نامه مدارس شاهد خواهد بود و مدارس شاهد صرفا مجاز به دریافت مبلغ مصوب ابلاغی کمک سرانه طبق آئین نامه هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نظارت دقیق ارزیابان و بازرسان بر عملکرد مدارس در زمان ثبت نام را زمینه ساز افزایش رضایتمندی عمومی از ارائه خدمات خادمین نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطر نشان کرد: مدارس هیات امنایی و دولتی هم هنگام ثبت نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند.
وی با بیان این که نظارت‌ها باید همه مدارس اعم از مدارس شهری، روستایی، عشایری و دولتی و غیردولتی را به طور دقیق و شفاف پوشش دهد، گفت: مدارس حق دریافت هیش آموزچ‌گونه وجهی را هنگام ثبت‌نام دانان مدارس به‌استثنای حق بیمه و کتاب را ندارند، و مدارس غیردولتی نیز تنها براساس الگوی شهریه مصوب، می‌توانند شهریه دریافت کنند.
به گفته موسوی نژاد، عملیاتی کردن برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت و تحقق دقیق اهداف سند تحول بنیادین، از سیاست‌‌های مهم دولت سیزدهم است که باید با تلاش مضاعف در این مسیر حرکت کنیم


مهدی حسامی ، خبرنگار بازتاب خراسان