قول وزارت بهداشت برای تحویل فاز نخست بیمارستان زیرکوه تا 18 ماه آینده

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فاز اول این پروژه به‌زودی آغاز و در ۱۸ ماه بعد به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر در احوالات دولت سیزدهم تأمل کنیم، یکی از مباحث مهم قول رئیس جمهور بر خط قرمز بودن نان و جان مردم بود که دولت در حفظ جان مردم از ویروس کرونا به توفیقاتی خوب دست یافت.

اسحاقی با اشاره به تعامل خوب وزارت بهداشت دولت سیزدهم با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه‌داد: تلاش ما بر این است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها کاری کنیم که ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی از تجهیزات و امکانات پزشکی حذف نشود.

وی گفت: توقعی که از دولت سیزدهم در این موضوع داشتیم این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی مدیریت و نه حذف شود چرا که در برخی از کالاها این حذف به صلاح نبود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه با اشاره به اینکه در موضوع دارو و تجهیزات پزشکی بسیار اصرار داریم که ارز ۴۲۰۰ حذف نشود و در این زمینه رایزنی را با دولت محترم ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: در خراسان جنوبی در شهرستان‌هایی مثل فردوس و طبس که بیش از ۳۰۰ کیلومتر از هم فاصله دارند برای استفاده از دستگاه‌های mri باید به مرکز استان مراجعه کنند.

اسحاقی گفت: اینکه استاندار خراسان‌جنوبی با صراحت بیان می‌کند که «ما از عملکرد وزیر بهداشت در خراسان‌جنوبی راضی نیستیم» نشان دادند که ایشان نماینده مردم در دولت و نه نماینده دولت در مردم هستند که بسیار ارزشمند است.

ضرورت افزایش دانشگاه‌های علوم پزشکی در خراسان‌جنوبی

وی با تأکید بر اینکه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اهمیت و ضرورت تأمین تجهیزات mri در خراسان‌جنوبی را به وزیر بهداشت ابلاغ کردند، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی سومین دانشگاه پهناور کشور است اما یک دانشگاه علوم پزشکی دارد که باعث به وجود آمدن برخی ناعدالتی‌ها به ویژه در زمینه تربیت پزشک شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برخی از رایزنی‌ها و نامه‌های استاندار با وزارتخانه و پیگیری کمیسیون در زمینه ایجاد دانشگاه‌های علوم پزشکی در خراسان‌جنوبی گفت: امیدواریم با نظر موافق وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزارتخانه در چند ماه آینده احداث دو دانشکده علوم پزشکی قائنات و فردوس در شورای گسترش به تصویب برسد تا در تأمین پزشک به توفیقاتی برسیم


کد خبرنگار:100