معارفه اولین بخشدار زن دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی

با حضور مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌جنوبی، اولین بخشدار زن دولت سیزدهم در استان معارفه شد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمدی، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در آیین معارفه بخشدار مرکز شهرستان سربیشه، اظهار داشت : بخشداری، مرکز مدیریت سیاسی فضا و مرکز حکمرانی و قلمروداری در حوزه بخش است و هدف نهایی مسئولان توسعه و ایجاد امنیت پایدار در قلمرو است که با انجام درست مأموریت‌های سازمانی و رعایت اصول مربوطه، رضایتمندی جامعه حاصل می‌شود.

وی ادراک محیطی و معرفت جغرافیایی قلمرو شناخت وضعیت موجود را از اصول مهم برای مدیریت سیاسی فضا دانست و از توزیع ثروت‌ها، امکانات و فرصت‌ها به عنوان سه بخش مهم از عدالت فضایی نام برد و از مدیران خواست تمام اهتمام خود را در رسیدن عدالت فضایی که از مأموریت‌های دولت سیزدهم است، به‌کار بگیرند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت شناخت وضعیت موجود توسط مسئولان، عنوان کرد: با درک صحیح وضعیت موجود می‌توان با تکیه بر کار علمی و مستدل، از منافع بخش و شهرستان دفاع کرد و امورات در مسیر پیشرفت و توسعه به پیش رود.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های دولت توجه به توزیع عدالت در جامعه است، افزود: در مقاطعی با نگاه مرکز پیرامون، بسیاری از امکانات و رفاهیات در مراکز متمرکز بود و با فاصله گرفتن از مرکز، مردم از بسیاری از خدمات محروم می‌شدند.

وی افزود: مسائل و مشکلات در سطح شهرستان اولویت‌سنجی شود و باتدوین نظام مسائل و بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات نخبگان علمی و روحانیت، نخبگان ابزاری و مدیران قبلی و سایر لایه‌های اجتماعی از قبیل سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج و غیره در جهت حل مشکلات جامعه تلاش کرد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌جنوبی رعایت اصول امانتداری، دینداری، کفایت، کارآمدی، پاکدستی و صداقت را از ملاک‌های انتخاب بخشداران برشمرد و افزود: مسئولیت امانتی است که بر دوش مدیران است و مدیران باید بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول دولت سیزدهم نهایت تلاش خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکلات آن‌ها به‌کار گیرند.

محمدی شناخت فرآیندها و گلوگاه‌های فساد خیز و برخورد جدی با آن، تسهیل و روان‌سازی قوانین و مقررات و پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع را از وظایف مهم مدیران برشمرد و تأکید کرد: درب اتاق مسئولان باید به روی مردم گشوده باشد و در هر زمان پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی از جهاد تبیین به عنوان ضرورت کنونی جامعه نام برد و گفت : طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها دارای الزام قانونی، الزام عقلی و در راستای فقر زدایی درکشور اجرا شد که متأسفانه علی‌رغم تکلیف قانونی، ولی در دولت قبل اجرا نشد و ادامه روند قبلی فاصله طبقاتی بیشتر و بهره‌مندی کشورهای همسایه از یارانه مردم ایران را دربرداشت.

«لکزایی» فرماندار شهرستان سربیشه نیز در این جلسه اظهار داشت: فلسفه پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جز تلاش و خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم نیست.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی خط قرمز مسئولان باید مردم باشد بر حضور مدیران در بین مردم و پیگیری مشکلات آن‌ها تأکید کرد.

فرماندار شهرستان سربیشه افزود: رسالتی که در حوزه بخشداری‌ها است ارتباط مستمر با مردم و رسیدگی به تقاضاها و مشکلات آنان با حضور میدانی در سطح بخش و نقاط روستایی است.

لکزایی دولت خطاب به بخشدار جدید مرکزی سربیشه، گفت: با تعامل، همفکری و هماهنگی با امام جمعه، اعضای شورای اداری، شوراهای اسلامی و دهیاران گام‌های مؤثری برای توسعه بخش مرکزی برداشته شود.
 در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های جابری بخشدار سابق، «مقیمی» به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان سربیشه معرفی شد.


مرتضی میرزا جانی خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان