چادر عشایر به منزله پاسگاه مرزی است/تاکید بر رفع دغدغه های عشایر

 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چادر عشایر به منزله پاسگاهی در مناطق مرزی محسوب می‌شود، گفت: نگاه حاکمیت حمایت از عشایر بوده و همواره بر رفع دغدغه‌های این قشر تأکید شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، جواد قناعت ظهر دوشنبه در جلسه دیدار با عشایر زیرکوه با بیان اینکه عشایر انسان‌های پاک و بی آلایشی هستند، افزود: تهاجم فرهنگی و فرهنگ غربی در فرهنگ عشایری رسوخ نکرده و گفتمان‌ها، ادبیات، کردار، رفتار و در مجموع سبک زندگی آنها را تغییر نداده است.

وی با بیان اینکه وجود عشایر در مناطق مرزی، تقویت امنیت در مرزها را به همراه دارد، اظهار کرد: این قشر پر تلاش علیرغم وجود مشکلات عدیده، صادقانه به تولید محصولات سالم مشغول می‌باشند.

قناعت با اشاره به جمعیت ۸۰ هزار نفری عشایر، اظهار کرد: چادر عشایر، به منزله سنگر و پاسگاهی در مناطق مرزی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در میان جامعه عشایری استان افراد تحصیل کرده، باسواد و فرهیخته‌ای وجود داشته که تلفیق تجربه ریش سفیدان با اصالت و ریشه دار با جوانان تحصیل کرده می‌تواند مشکلات حوزه عشایری را به راحتی حل کند.

تاکید بر رفع دغدغه‌های عشایر

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بنا به فرمایش امام (ره)، عشایر ذخایر انقلاب بوده که از ابتدا همسویی و همراهی خوبی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند.

وی افزود: نگاه نظام و حاکمیت حمایت از عشایر بوده و از اولین روزهای عمر پربرکت انقلاب اسلامی، بر رفع دغدغه‌های عشایر تأکید شده است.

قناعت با اشاره به طرح مردمی سازی یارانه‌ها بیان کرد: همه کارشناسان خبره و کسانی که نگاه حزبی ندارند و دلشان برای منافع نظام می‌سوزد، این طرح را تأیید می‌کنند.

وی افزود: در این طرح قرار است منفعت یارانه‌ها که به جیب دلال‌ها می‌رفت و یا به کشورهای همسایه سرازیر می‌شد، به سفره مردم برود.

در خصوص آرد و نان جای نگرانی وجود ندارد

قناعت بیان کرد: افرادی که در این حوزه منافعی داشتند با اجرای این طرح مخالفت می‌کنند و با استفاده از قدرت و نفوذ خود در روزنامه‌ها و رسانه‌ها بر علیه اجرای آن مطلب می‌نویسند.

وی با تأکید بر اینکه در مدل فعلی، یارانه‌ای حذف نمی‌شود، گفت: همچنین در این طرح در خصوص نان و آرد جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید با همراهی مدیران شهرستانی اشکالات اجرای طرح هرچه سریع‌تر مرتفع شود، گفت: ممکن است در مسیر اجرای این طرح عظیم، مشکلاتی وجود داشته باشد که به سرعت در چند ماه آینده مرتفع خواهد شد، اما اجرای آن هم نافع فراوانی برای کشور و نظام به دنبال دارد.


کد خبرنگار : 100