// ۳۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۵:۳۱
راه‌اندازی ۶۰ سایت اینترنت پرسرعت روستایی در خراسان جنوبی

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از سال قبل تاکنون ۶۰ سایت تأمین‌کننده اینترنت پرسرعت در روستاهای استان راه‌اندازی شد که ۸۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با جمعیت ۱۳ هزار و ۸۵۰ خانوار جدید به شبکه اینترنت پرسرعت وصل شدند.

به گزارش پایگاه خبرب بازتاب خرایان  مصطفی بهی روز شنبه در نشست خبری افزود: در یکسال گذشته ۸۱ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و اکنون در مجموع یک هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی بیان کرد: در یک مدت از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات، ۲۹ سایت جدید همراه اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: از این محل ۴۹ روستا با جمعیت حدود ۲ هزار و ۸۵۶ خانوار از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.

وی عنوان کرد: در مجموع ۱۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی طرح توسعه ارتباطات روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای این پروژه‌های ارتباطی در استان هزینه شده است.

بهی یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از پوشش شبکه همراه اول و ۶۰ درصد نیز از شبکه ملی ارتباطات و اینترنت برخوردار هستند.

وی گفت: بر اساس برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری در سراسر کشور اجرا می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۱۱۹ دفتر پیشخوان در استان داریم که ۹۱ دفتر در شهرها و ۲۲ دفتر ICT در روستاها فعال است.

وی ادامه داد: آمادگی داریم در هر روستا مجوز راه‌اندازی یک دفتر ICT صادر کنیم تا روستایی‌ها برای خدمات اینترنت به شهر مراجعه نکنند.

بهی بیان کرد: امسال از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات اتصال روستاهای بیش از ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات به بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ICT حوزه توانمندسازی است تصریح کرد: امسال با توجه به شعار سال توجه خوبی به این حوزه می‌شود و باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های بومی دستگاه‌های استان استفاده کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۰ سایت جدید برای توسعه پوشش همراه در استان راه‌اندازی می‌شود گفت: از محل منابع بند «الف و ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات به منظور حمایت از توسعه اشتغال در شرکت‌های فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و ایجاد ۲۵۰ شغل حوزهICT اختصاص یافته است.

بهی عنوان کرد: نرخ بهره تسهیلات مذکور ۱۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ۳۶ ماه پس از دوره تنفس یک ساله در نظر گرفته شده است.


کد خبرنگار 100