همه در  پرورش انسان هایی در طراز انقلاب مسئولیم/نخبه پروری مهمترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به علت کمبود فضای آموزشی استاندارد و فرسودگی مدارس قدیمی، بیش از 35 مدرسه در بیرجند به صورت دو شیفت فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازتاب خراسان ، سید علیرضا موسوی نژاد، ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف، هدف از تغییر ها تحول و تسریع در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت مطابق باسند تحول و منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت : مدیر مدرسه مرجع تحول آفرین در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی و برای تربیت نسلی مومن، انقلابی، توانمند، فعال و پویا همه آحاد جامعه و دستگاه ها، اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی مسئولند و باید مشارکت داشته باشند.


سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف نیز مهمترین دغدغه و رسالت دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش انسان هایی توانمند، تمام ساحتی انقلابی و پیشگام در تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست و تأکید کرد: معلم آیینه ی تمام نمای دانش آموزان و مرجع و ملجأ ایشان می باشد.

محمد علی ایمانی، با بیان این که آموزش و پرورش خشت زیر بنای جامعه و محور پیشرفت است، ادامه کرد: معلمان ابتدایی هنرمند ترین و زبده ترین انسان  به شمار می روند.


به گفته ایمانی کمبود اعتبارات و اختلالات کرونایی در فرایند تعلیم و تربیت مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش در دیار گل های نرگس به شمار می رود.

خوسف پرچمدار تعلیم و تربیت در خراسان جنوبی

خطیب جمعه خوسف گفت: دیار گل های نرگس با تربیت انسان هایی اندیشمند، فرهیخته و انقلابی چون دکتر شکوهی و علمایی چون خاندان گرانقدر عبادی، پرچمدار تعلیم و تربیت در خراسان جنوبی است.


حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش خوسف اظهار کرد : باید نسبت به توسعه شاخص های تعلیم و تربیت گام های بلندی برداشته شود و این نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدون است.


وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان خوسف، تصریح کرد : دیار گل های نرگس سرشار از معادن مستعد در عرصه های مختلف می باشد که باید به همت خادمین تعلیم و تربیت و فرماندهان سپاه پیشرفت در این سامان، شناسایی، هدایت و شکوفا شوند ، امام جمعه این شهرستان در ادامه خواستار افتتاح مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در مرکز شهرستان شد.

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات علی نور محمدی تقدیر شد و محمد حسین خسروی عیلکی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان خوسف معرفی شد.


مهدی حسامی ، خبرنگار خبرگزاری بازتاب خراسان