// ۳۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۷:۰۵
زمین لازم برای درمانگاه تامین اجتماعی شهر قاین تامین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش داریم زمین مورد نیاز برای احداث و توسعه درمانگاه تامین اجتماعی در شهر قاین با طی مراحل قانونی تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،  علیرضا عباس‌زاده روز پنجشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان قاینات که در فرمانداری برگزار شد، افزود: با توجه به تعداد افراد تحت پوشش و بیمه‌شدگان شهرستان همچنین ارائه خدمات تامین اجتماعی به شهروندان زیرکوه، احداث بیمارستان تامین اجتماعی در قاینات ضروری‌ است.

وی گفت: با توجه به اینکه زمین امور عشایری برای توسعه درمانگاه تامین اجتماعی قاین مد نظر است لذا با توافق‌های صورت گرفته و همکاری‌های اداره امور عشایر استان و شهرستان سعی خواهد شد با طی مراحل قانونی زمین مورد نظر به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود تا گره از مشکلات این درمانگاه گشوده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از نوع تفاهم‌نامه‌ای که در سال‌های گذشته برای تامین زمین درمانگاه تامین اجتماعی امضا شده است گفت: همان کسانی که این تفاهم‌نامه را امضا کردند باید برای تامین زمین در همان زمان هم اقدام می‌کردند و قطعا این افراد خوب می‌دانند جابه‌جایی زمین دولتی دارای روند اداری خاص خود است که فقط گره آن در استان گشوده نمی‌شود و باید از طریق مرکز نیز پیگیری شود.

وی اظهار داشت: آنچه در توان ماست و در جاهایی که نیاز به ورود استاندار باشد، قطعا پیگیری خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای ساخت و توسعه درمانگاه تامین اجتماعی قاینات مشکلی ندارد گفت: باز شدن گره زمین تامین اجتماعی قاین همکاری مسوولان رده بالای استانی را می‌طلبد.

ابوالفضل سبحانی افزود: امیدواریم زمین امور عشایری با پیگیری‌های استاندار و همکارانشان همچنین همکاری مسوولان استانی و شهرستانی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود تا ما هم بتوانیم هرچه سریعتر با ساخت و تجهیز درمانگاه مشکل اساسی در حوزه درمان تامین اجتماعی قاینات را حل کنیم.

وی درخصوص شبانه‌روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی قاین گفت: علیرغم کمبود شدید نیرو در درمانگاه تخصصی قاین ولی سعی شده است به‌صورت دوشیفت فعال باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: جذب نیرو در سال‌های گذشته راحت‌تر بود اما این کار انجام نشد و با پیگیری‌هایی که برای تامین و جذب نیرو در سازمان داشته‌ایم قول مساعد گرفته شده اما فرآیند جذب نیرو با توجه به اینکه باید از طریق آزمون استخدامی انجام شود، زمان‌بر است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی برای تامین پزشکان متخصص افزود: نامه به شبکه بهداشت و درمان شهرستان قاینات ارسال شده و منتظر آغاز همکاری برای حضور متخصصین در درمانگاه تامین اجتماعی قاین هستیم.

سرپرست فرمانداری قاینات هم گفت: امروز دغدغه مردم در فضای مجازی و حقیقی مطالبه امکانات و درمانگاه تامین اجتماعی است.

حمیدرضا برات‌زاده افزود: تاکنون فقط در قالب صورتجلسه و انعقاد قرارداد کار انجام شده و موانعی سد راه بوده است که امیدواریم با حضور معاون عمرانی استاندار این مشکلات رفع و زمینه ارائه خدمات بیشتر به بیش از ۶۰ هزار بیمه‌شده تامین اجتماعی فراهم شود.

وی بیان کرد: مقرر شد تامین اجتماعی از طریق رایزنی با پزشکان متخصص زمینه حضور آنان را به‌صورت پاره‌وقت فراهم کند و پیگیری لازم برای شبانه‌روزی شدن و تامین نیرو نیز پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در سفر به قاینات از برخی پروژه‌های عمرانی این شهرستان نیز بازدید کرد.


کد خبرنگار : 100