// ۲۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۸:۳۸
چاپ سه کتاب از خاطرات سه رزمنده فردوس

مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و‌ نشر ارزش های دفاع مقدس خبر داد

مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و‌ نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در این بنیاد، بسته ای فراهم شده که خاطرات و آثار پیشکسوتان، جانبازان و خانواده های شهدا جمع آوری و تدوین شود.

محمدعلی جوان گفت: در سطح شهرستان ۱۰۰ عنوان مقاله تعریف شده و تعداد ۶۰ نفر مشغول تدوین مقالات هستند و در مجموع تعداد ۳۰ مقاله علمی، فنی و تخصصی در حال انجام است.
وی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس با مصاحبه با رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، را یکی دیگر از فعالیت های بنیاد عنوان کرد و افزود: خاطرات ۲۸۰۰ رزمنده شهرستان بصورت شفاهی جمع آوری می شود.
وی‌ با اشاره به وجود تعداد ۵ یادمان شهدای گمنام در سطح شهرستان، تصریح کرد: تعداد سه یادمان شهدا تکمیل شده و‌ برای دو یادمان شهدای گمنام دیگر نیز اعتباراتی جذب شده است.
جوان، تشکیل کتابخانه دفاع مقدس، روایتگری چند رسانه ای در سطح شهرستان و فعالیت راویان دفاع مقدس را از دیگر برنامه های بنیاد اعلام و‌ تصریح کرد: خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بویژه سه نفر از رزمندگانی که خاطرات شیرینی دارند، سرکار خانم اخروی، آقایان غلامرضا عربی و سیدهادی علیپرست بزودی بصورت کتاب گردآوری و‌ چاپ می شود.


اعظم جمالی : خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان